social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
بسته
تماس با ما :
۰۹۱۲۱۰۱۲۴۸۱
    فیلترها
    تنظیمات
    جستجو

    پدال پایی چیست؟

    پدال پایی در دسته پدال های صنعتی قرار می گیرد و در اصطلاح پدال سوئیچ نیز نامیده می شوند. این پدال ها شباهت بسیار زیادی با میکروسوئیچ دارند و تنها یک تفاوت در بین آن ها وجود دارد. در واقع نحوه کارکرد میکروسوئیچ ها به این صورت است که با وارد آمدن فشار و ضربه بر روی کنتاکت هایشان، کار را شروع می کنند. اما کارکرد پدال های صنعتی کمی متفاوت تر می باشد.


    پدال پایی چرخ خیاطی که در برخی از چرخ خیاطی ها به کار گرفته می شوند نمونه ای از پدال های صنعتی به شمار می روند. نحوه کارکرد پدال های صنعتی بسیار راحت بوده و با سهولت انجام می شود. به طور مثال کارگری را در نظر بگیرید که در هنگام کار کردن نمی تواند از دست‌هایش استفاده کند، اما پدال صنعتی نیازی به دخالت دست ندارد و کارگر می تواند تنها با فشردن پدال به وسیله پا، ابزاری مانند جک را جا به جا کرده و شیر برقی را باز و بسته نماید.

    کاربرد پدال صنعتی (میکروسوئیچ پدالی )

    پدال های برقی صنعتی در وسایلی همچون ابزار های برش، پرس، پمپ، جک و شیرهای برقی کاربرد دارند. بیشتر مواقع از این پدال ها به عنوان پدال پایی استفاده می شود. اما می توان به صورت دستی هم از آن ها استفاده کرد. پدال های صنعتی دارای سایز های مختلفی هست. که بر اساس کاربرد متفاوت است این پدال ها در سه مدل نیم حفاظ، حفاظ دار و بدون حفاظ، پلاستیکی و فلزی طراحی و به بازار  فروش می رسد.

    در مدل حفاظ دار حتما لازم است تا پای کاربر درون محفظه پدال قرار بگیرد تا پدال صنعتی شروع به کار کند و اینگونه نیست که با کوچکترین برخوردی پدال فشرده شود. مغزی داخلی پدال ها دارای 2 کنتاکت باز و بسته می باشد  که امکان افزایش تعداد کنتاکت ها در بعضی مدل ها وجود دارد. ایمنی در این مدل از میکروسوئیچ پدالی بیشتر رعایت شده است .

    پدال صنعتی چیست؟

    همان طور که اشاره شد، پدال های صنعتی شبیه به میکروسوئیچ بوده و در کارهای صنعتی زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. در بسیاری از کارخانه ها و شرکت های بزرگ که کمپرسور هوای مرکزی در آن وجود دارد، می توان به منظور کاربرد سوئیچ های صنعتی، از پدال های پنوماتیکی صنعتی استفاده می شود.


    پدال های برقی صنعتی، اغلب در ابزارهایی همچون برش، پرس، پمپ، جک و شیرهای برق مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پدال ها، بیشتر به عنوان پدال پایی استفاده می شوند اما می توان از آن به صورت دستی نیز استفاده نمود. سازندگان و تولید کنندگان پدال های صنعتی بر اساس نیاز مشتری، این نوع از پدال ها را در سایزها و مدل های مختلفی تولید و روانه بازار می کنند. در واقع کاربرد هر کدام از پدال های تولید شده متفاوت بوده و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.


    پدال های صنعتی در اندازه ها و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از مهمترین مدل های این نوع از پدال ها می توان به پدال نیم حفاظ، پلاستیکی و فلزی اشاره نمود. در پدال حفاظ دار، فرد باید پای خود را داخل محفظه پدال قرار دهد تا پدال صنعتی شروع به حرکت کند. مغزی درون پدال ها دارای کنتاکت بوده که با استفاده از کنتاکت به راحتی باز و بسته می شوند. در بسیاری از مدل های خاص، می توان تعداد کنتاکت ها را بر اساس نیاز خود افزایش داد.

    پدال اعلام سرقت دزدگیر

    پدال اعلام سرقت یا پدال زیر پایی همانند یک سوئیچ عمل انجام می دهند به طوری که با قرار دادن آن در زیر پای کارمند می توان در مواقع خطر با فشردن آن دزدگیر را در وضعیت آژیر یا به اصطلاح خطر قرار دهید.

    پدال سیمی

    پدال اعلام سرقت یا پدال زیر پایی همانند یک سوئیچ عمل می کند و با قرار دادن آن در زیر پای کارمند می تواند در مواقع خطر با فشردن آن دزدگیر را در وضعیت آژیر قرار دهد.

    لازم به ذکر است که در دزدگیر اماکن F9 و F10 زونی به نام زون مخفی در نظر گرفته شده است که در صورت اتصال این پدال به زون مخفی با فشردن پدال دیگر آژیر صدا نخواهد داد و فقط تلفن های مربوطه شماره گیری شده و پیام اعلام سرقت برای شنونده پخش خواهد شد.

    پدال پایی برقی :

    ممکن است که پدال پایی برقی را در وسایل و تجهیزات کوچک از جمله چرخ خیاطی تا وسایل و تجهیزات بزرگ از جمله دستگاه های برش مشاهده کرده باشید. پدال های برقی صنعتی، اغلب در ابزارهایی مانند موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند :

    • دستگاه های برش
    • دستگاه های پرس
    • پمپ های مختلف
    • جک و شیرهای برق

    این نوع پدال ها، بیشتر به عنوان پدال پایی استفاده می شوند اما می توان از آن به صورت دستی نیز استفاده نمود. سازندگان و تولید کنندگان پدال های صنعتی بر اساس نیاز مشتری، این نوع از پدال ها را در سایزها و مدل های مختلفی تولید و روانه بازار می کنند. در واقع کاربرد هر کدام از پدال های تولید شده متفاوت بوده و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

    مقایسه میکروسوئیچ و پدال سوئیچ

    پدال سوئیچ معمولا به نام  میکروسوئیچ پدالی نیز معرفی می گردند. عملکرد یک میکرو سوئیچ با این واقعیت مشخص می گردد که یک نیروی بسیار کوچک به وسیله  یک محرک به این قطعه وارد شود.  بیشتر آن ها از یک نوار محرک فلزی سفت و محکم تشکیل شده اند که مشابه فنر می باشند ،وقتی نیروی خاصی روی دکمه آن وارد واکنش نشان داده و کنتاکت های آن به صورت خودکار عمل می نمایند. ولی  میکروسوئیچ پدالی و یا سوئیچ پدالی به صورت دستی و به وسیله شخصی که با آن  فعالیت می کند و  انجام کار می کند. همچنین دارای ابعاد بزرگی بوده  و در کارخانه جات استفاده زیادی دارند.

    نحوه کارکرد پدال پایی صنعتی و انواع آن


    پدال پایی در انواع و اقسام مختلف و برای کاربردهای گوناگونی طراحی و تولید می شوند. این نوع از پدال ها در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع پدال پایی همان طور که از اسمش پیداست، تنها با فشار پا، شروع به کار می کند و نیازی به دخالت دست نیست. در حالی که سایر تجهیزات مانند شستی ، کنترلرهای جرثقیل و جوی استیک، برای شروع کار نیاز به دخالت دست ها دارند. در این نوع از پدال پایی، در صورتی که اپراتور در نزدیکی دستگاه نشسته باشد، همزمان می تواند با استفاده از دست و پای خود دو کار متفاوت را انجام دهد.

    پدال های پایی به دلیل کارکرد ساده ای که دارند، طرفداران زیادی را به سوی خود جذب نموده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع می توان صادر نمودن فرمان های الکتریکی توسط پاها را به وسیله یک یا چند پدال انجام داد. پدال های پایی بر اساس نوع خروجی، تعداد خروجی و همچنین تعداد عملکردها، در انواع و اقسام مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

    پدال های پایی از لحاظ نوع خروجی، به مدل های آنالوگ و دیجیتال دسته بندی می شوند. عملکرد این نوع از پدال ها همانند شستی ها به صورت لحظه ای بوده و به محض برداشتن فشار از روی آن، به صورت اولیه خود باز می گردند. در نوع آنالوگ پدال پایی، می توان علاوه بر قطع و وصل دستگاه، کنترل و مدیریت سرعت را نیز انجام داد.

    در این نوع از پدال پایی شما با وارد آوردن فشار بر روی پدال، یک نوع سیگنال را به کنترلر ارسال می کنید. در واقع هر چه میزان فشار وارده بر روی پدال بیشتر باشد، قدرت سیگنال ارسالی نیز قوی تر می شود. 
    شاید شما نیز در چرخ های خیاطی نحوه کنترل سرعت پدال های آنالوگ را مشاهده نموده‌اید. نوع این پدال ها مقاومتی بوده و اغلب در مسیر جریان الکتروموتور قرار گرفته و کار خود را انجام می دهند.

    در واقع با وارد آمدن فشار بر روی دکمه پدال، از میزان مقاومت آن کاسته شده و جریان بیشتری را به الکتروموتور می رساند. در نتیجه ارسال جریان بیشتر به الکتروموتور، سرعت آن نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد.


    اما نکته بسیار مهمی که در نوع آنالوگ پدال های صنعتی وجود دارد این است که این نوع از پدال ها قابلیت استفاده در مدار فرمان به صورت مستقیم را ندارند. در واقع برای اینکه، این پدال ها از قابلیت های فوق برخوردار باشند، باید همانند جوی استیک های آنالوگ به کنترلرهایی نظیر HMI و PLC متصل شوند.

    بهره برداری از پدال در دستگاه جوشکاری

    یکی از انواع دستگاه جوش دستگاه پدال پایی اینورتر جوشکاری می باشد  که این نوع دستگاه در جوشکاری تیگ کاربرد دارد. این نوع از جوشکاری از سخت ترین انواع جوشکاری محسوب می شود  و علت این امر آن است که در این نوع جوشکاری هر دو دست جوشکار درگیر کار می باشند. جوشکار باید با یکی از دستان خود تورچ را بگیرد و همزمان با دست دیگر فیلر را به قسمت جوش وارد کند.

    در این زمان هست که پدال دستگاه جوش برای قطع و وصل کردن قوس الکتریکی و یا تغییر آمپر بسیار نیاز می باشد. یکی دیگر از کارایی پدال این است که می توان با استفاده از این پدال، پالس را شبیه سازی نمود. البته دستگاه های آرگون نیز از قابلیت پدالی برخوردار می باشند.

    نوع دیجیتال پدال پایی صنعتی :

    در نوع دیجیتال پدال صنعتی، شما با فشردن پا می توانیدیک یا چند پلاتین را تحریک نمایید. در واقع پلاتین های مورد نظر جهت کنترل لحظه ای در مدار فرمان مورد استفاده قرار می گیرند. می توان در فضاها و محیط های صنعتی از پدال های دارای محافظ فلزی استفاده نمود. این محافظ ها، پا را از برخورد وسایل و اجسام سنگین محافظت می کنند.


    در پدال دیجیتال نیز می توان با توجه به نوع سیستم، از یک یا چند پدال استفاده نمود. نوع فرمان و محل استراحتگاه پا نیز از موارد مهمی است که در پدال های صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد. پدال هایی که به صورت نشسته مورد استفاده قرار می گیرند باید برای جای پای اپراتور محل مشخصی داشته باشند. جایگاه و محل قرارگیری پا باید به گونه ای طراحی شود که هیچ یک از خروجی های پدال را تحریک نکند.

    همچنین جهت نصب و سیم بندی پدال های صنعتی، باید به تعداد پلاتین ها، قابلیت جا به جایی و ثابت بودن آن توجه نمایید. در صورتی که پدال نیاز به قابلیت جا به جایی کمی دارد، برای اتصال آن از کابل استفاده نمایید. همچنین در شرایطی که پدال به صورتثابت قرار می گیرد، می توانید از پیچ و مهره های مختلف برای نصب فیزیکی آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اگر در محیط های صنعتی قصد دارید از کابل استفاده نمایید، حتماً  جهت محافظت از لوله های فلزی استفاده کنید.

    کاربرد میکروسوئیچ پدالی در وسایل مختلف

    میکروسوئیچ پدالی در واقع  یک نوع کلید قطع و وصل  با اتصال آنی است که در خطوط دانخوری بشقابی عمل می کند. با توجه به اینکه نحوه طراحی میکروسوئیچ های پدالی به این شکل است که   یک محرک به شکل چرخ محوری در بالای دکمه ی فشاری جای گذاری شده است باید گفت عملکرد این قطعه بدین صورت انجام می گیرد  که میکروسوئیچ در آخرین بشقاب متصل به دان قرار داده می شود و پس از اینکه دان به نقطه اتصال رسید جریان برق قطع می شود و در نتیجه انتقال دان متوقف خواهد شد.


    برای اینکه با عملکرد میکروسوئیچ های پدالی بهتر آشنا شویم بهتر است چرخ خیاطی های صنعتی را در نظر بگیریم این نوع چرخ خیاطی ها به واسطه فشار پا  بر روی پدال شروع به کار می کنند. در واقع پدال های چرخ خیاطی نمونه ای میکروسوئیچ های پدالی به شمار می روند.

    همچنین وقتی کارگری مشغول به کار است و با استفاده از دست هایش بر پدال صنعتی فشار وارد می کند تا اینکه وسیله ای مانند جک را حرکت دهد و یا شیر برقی را باز و بسته نماید، عملکرد میکروسوئیچ های پدالی بهتر مشخص می شود. بنابراین می توان این گونه استنباط نمود که میکروسوئیچ های پدالی کاملا مشابه میکروسوئیچ معمولی هستند و در تجهیزات و حتی کارخانه هایی که با کمپرسور هوای مرکزی کار می کنند از انواع میکروسوئیچ ها به ویژه میکروسوئیچ پدالی بهره می گیرند.

    پدال پایی چرخ خیاطی چیست؟

    پدال پایی یکی از قطعات اصلی هر چرخ خیاطی است. این قطعه در چرخ خیاطی هنگام دوخت پارچه، سرعت سوزن را با توجه به نوع دوخت تنظیم می کند. با کمک پای پایی در چرخ خیاطی تعادلی بین دوخت و حرکت پا ایجاد می شود. در برخی از چرخ خیاطی ها می توانید به جای پا از دست خود برای فشار دادن پدال پایی استفاده کنید.
    پدال پایی در چرخ خیاطی دستی

    چرخ خیاطی دستی نوعی چرخ خیاطی است که از زمان های قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته است. در این نوع چرخ خیاطی چرخ خیاطی با حرکات مکانیکی به صورت دستی حرکت داده شده و پارچه را می دوزد. برای اینکه چرخ خیاطی دستی کار دوخت را سریعتر انجام دهد، موتور روی آن بسته می شود. با بستن موتور روی بدنه چرخ خیاطی دستی نیاز به لوازم جانبی مانند پدال پایی وجود دارد تا چرخ خیاطی بهتر و با سرعت بالاتری دوخته شود.

    یک نکته قابل توجه

    پدال پایی یکی از قطعات اصلی کلیه چرخ خیاطی ها اعم از خانگی و صنعتی می باشد. این قطعه در چرخ خیاطی های خانگی و صنعتی کاربرد فراوانی دارد و از پدال پایی برای دوخت سریعتر و بهتر پارچه در چرخ خیاطی استفاده می شود.پدال پایی در مدل های مختلفی تولید می شود و از آنجایی که یکی از لوازم جانبی چرخ خیاطی است، می توانید هر مدلی را که می خواهید انتخاب کنید.

    دلیل کار نکردن پدال پای چرخ خیاطی چیست؟

    دلایل زیادی برای کار نکردن پدال پایی چرخ خیاطی وجود دارد و هر یک از این دلایل می تواند منجر به این وضعیت شود. به عنوان مثال، پدال پایی ممکن است خیلی کوتاه باشد یا سرعت دوخت ممکن است خیلی کند باشد که باعث از کار افتادن دستگاه شود. حال بیایید به دلایلی که منجر به این شده است نگاه کنیم.

    دلیل اول: دوخت بسیار کند

    هنگام دوخت نیاز به سرعت دارید. به طور کلی، آهسته کار نکنید. در غیر این صورت مشکلاتی مانند کار نکردن پدال پایی چرخ خیاطی پیش خواهد آمد.

    دلیل دیگر: گذاشتن پای خود بر روی پدال بی دلیل

    اگر پدال ها را روی زیرپایی یا مشابه قرار دهید، کوچکترین فشاری می تواند پدال ها را فعال کند، اما نگران نباشید. وقتی پدال را فشار می دهید، گرما تولید می شود و برق از موتور عبور می کند. برای حرکت سوزن روی پارچه، برق و انرژی زیادی لازم است، اما اگر این انرژی کم باشد، جریان از پدال به موتور ارسال می شود، بنابراین سوزن اصلا حرکت نمی کند و فقط دما بالا می رود.

    دلیل سوم: سوختن پدال چرخ خیاطی

    موارد زیادی وجود دارد که باعث سوختن پای چرخ خیاطی و از کار افتادن آن می شود.


    مقایسه میکروسوئیچ ها و پدال های صنعتی

    در میکروسوئیچ ها عملکرد ابزار به این شکل است که یک نیروی بسیار کم توسط محرک بر این قطعه وارد می شود و این نیرو از طریق فنر طراحی شده در داخل ابزار که به شکل یک نوار محکم فلزی است کنتاکت ها را به شورت خودکار باز و بسته می کند. در پدال های صنعتی و یا میکروسوئیچ های پدالی وضعیت کمی متفاوت است و ابزار از طریق وارد کردن فشار خارجی شروع به کار می کند


    موارد کاربرد میکروسویچ های پدالی( پدال های صنعتی)

    ابزار های برش، پمپ،  پرس، جک و شیرهای برقی  از جمله موارد پر کاربرد میکروسوئیچ های پدالی به شمار می روند. در اغلب اوقات این پدال ها به شکل پدال پایی مورد استفاده قرار می گیرند اگر چه در برخی موارد می توان به صورت دستی نیز از این پدال ها استفاده کرد.


    ایمنی کدام نوع از میکروسوئیچ های پدالی بیشتر است؟

    با توجه به اینکه در مدل حفاظ دار میکروسوئیچ های پدالی، برای کار کردن دستگاه نیاز است پای کاربر کاملا درون حفاظ قرار گیرد، ایمنی بیشتر رعایت می شود. در مدل حفاظ دار پدال های صنعتی مغزی طراحی شده در داخل پدال ها دارای 2 کنتاکت باز و بسته می باشد. امکان افزایش تعداد کنتاکت ها در برخی از مدل های میکروسوئیچ پدالی وجود دارد.

    نظرات
    15/05/1400 01:14 ب.ظ
    انواع پدال پایی صنعتی کدام اند؟
    15/05/1400 01:14 ب.ظ
    نصب پدال صنعتی به چه صورت است؟
    15/05/1400 01:35 ب.ظ
    پاسخ به سوال:
    انواع پدال پایی صنعتی کدام اند؟
    جواب:
    پدال های صنعتی بر اساس نوع خروجی، تعداد خروجی، میزان حفاظت و نیاز بازار در سایز ها و انواع مختلف طراحی و تولید می شوند. از مهم ترین و پر مصرف ترین انواع پدال ها می توان به موارد فوق اشاره کرد.
    پدال صنعتی حفاظ دار
    پدال صنعتی نیم حفاظ
    پدال صنعتی ساده
    15/05/1400 01:35 ب.ظ
    پاسخ به سوال:
    نصب پدال صنعتی به چه صورت است؟
    جواب:
    برای نصب و سیم بندی پدال صنعتی باید به قابلیت جابه جایی، ثابت بودن، تعداد پلاتین ها و مسائل مربوط به جلوگیری از فرمان اشتباه دقت کرد. در شرایطی که پدال باید قابلیت جابه جایی کمی داشته باشد از کابل برای اتصال استفاده می شود. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از کابل در محیط های صنعتی حتما موارد حفاظت از آن مانند لوله های فلزی را لحاظ کنید. در صورت ثابت بودن نیز می توان از انواع پیچ و مهره برای نصب فیزیکی استفاده کرد.
    از پدال های صنعتی مواقعی استفاده می شود که اپراتور باید از دستان خود جهت کار بی خطری استفاده کند. به عبارت ساده تر قبل از نصب و سیم بندی باید به این اطمینان برسید که دستان اپراتور در خطر نخواهد بود. به عنوان مثال تاحد ممکن از پدال در مدار فرمان پرس یا گیوتین استفاده نکنید. با این کار ممکن است اپراتور از دستان خود برای نگه داشته قطعه و از پا برای صادر کردن فرمان استفاده کند. در بسیاری از این شرایط دستان اپراتور توسط ماشین های خم، برش و غیره به شدت آسیب دیده است.
    انصراف از نظر