social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
بسته
تماس با ما :
۰۹۱۲۱۰۱۲۴۸۱
    فیلترها
    تنظیمات
    جستجو

    شاسی دوبل معمولی و چراغدار چیست؟

    مدارهای الکترونیکی مجهز به قطعات و وسایل متعددی هستند که به عملکرد آنها کمک می‌کنند. کلیدها یکی از وسایل مهمی هستند که به روشن یا خاموش کردن مدارهای الکتریکی کمک می‌کنند. امروزه آنها در انواع مختلف، ظرفیت‌ها و عملکردها برای استفاده در منازل، ادارات و همچنین مناطق صنعتی و تجاری در دسترس هستند. آنها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند. این کلیدهای دکمه‌ای بیشتر در واحد صنعتی برای روشن یا خاموش کردن دستگاه‌ها استفاده می‌شوند. آنها که اغلب به عنوان کلیدهای استپ استارت نامیده می‌شوند، به عنوان دکمه‌های فشاری معمولی باز، معمولی بسته و دکمه‌های فشاری دو کاره طبقه بندی می‌شوند. این سوئیچ‌ها در چندین طرح و رنگ موجود هستند تا با نیازهای زیبایی شناسی برنامه‌های شما مطابقت داشته باشند

    شاسی دوبل چراغ دار پارس فانال که به آن پوش باتن نیز گفته می شود در واقع یک سوئیچ کنترل کننده مدارهای صنعتی بوده و عملکرد آن بصورت اتوماتیک نمی باشد. تجهیزات صنعتی و برقی برای راه اندازی بسیاری از وسایل ما مهم می باشد و در صورت نبود آن ها نیمی از این وسایل قابل استفاده نخواهند بود. هم چنین برخی از این تجهیزات می توانند در اعلان خطر برای افراد بسیار مفید باشد، بنابراین وجود آن ها در جامعه بسیار مفید است. شاسی ها به کلید هایی گفته می شود که در برق صنعتی از آن ها استفاده های فراوانی می گردد. منظور از شاسی های دوبل همان کلید ها استپ استارت یا شاسی های استارت است که در نوع معمولی و چراغدار موجود می باشند.

    تجهیزات صنعتی و برقی برای راه اندازی بسیاری از وسایل ما مهم می باشد و در صورت نبود آن ها نیمی از این وسایل قابل استفاده نخواهند بود. هم چنین برخی از این تجهیزات می توانند در اعلان خطر برای افراد بسیار مفید باشد، بنابراین وجود آن ها در جامعه بسیار مفید است. شاسی ها به کلید هایی گفته می شود که در برق صنعتی از آن ها استفاده های فراوانی می گردد. منظور از شاسی های دوبل همان کلید ها استپ استارت یا شاسی های استارت است که در نوع معمولی و چراغدار موجود می باشند. در این مقاله از وب سایت آژند برق به بررسی شاسی دوبل معمولی و چراغدار می پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    شاسی دوبل چراغدار:

    شاسی دوبل چراغ دار که به آن پوش باتن نیز گفته می شود در واقع یک سوئیچ کنترل کننده مدارهای صنعتی بوده و عملکرد آن به صورت اتوماتیک نمی باشد. لازم به ذکر است که این شاسی قابلیت هر دوی قطع و وصل جریان را بر عهده داشته که به این نوع شاسی ها دوبل گفته می شود، یعنی هم می تواند جریان را قطع کند و هم چنین جریان را وصل نماید.

    می توان اذعان داشت که شاسی ها در انواع مختلف عرضه می شود و هر کدام از آن ها کارایی خاصی داشته و به جهت این که اپراتور در هنگام کار با آن دچار اشتباه نشود و مشکلاتی برای سیستم مورد نظر به وجود نیاید، این شاسی ها دارای رنگ بندی جدا بوده تا بتواند به راحتی هریک را تشخیص دهد، بطور مثال به مواردی که در زیر برای شما بیان می شود، توجه فرمایید:

    • رنگ سبز جهت وصل کردن مدار است و به آن استارت گفته می شود
    • رنگ قرمز جهت قطع کردن مدار می باشد و به شاسی استوپ معروف است
    • لازم به ذکر می باشد که نوع قارچی یا اضطراری شاسی ها نیز به دو مدل کلید دار و ساده تقسیم شده و به رنگ قرمز می باشد.

    شاسی دوبل چراغدار:

    کلیدهای لحظه کار

    کلیدهای لحظه کار کلید هایی می باشند  که در هر وضعیتی  قرار بگیرند وضعیت آن تا زمانی که انرژی و نیروی دست بر روی کلید است ثابت باقی می ماند و مدار در حالت اتصال می ماند.به محض برداشتن دست از روی کلید، کلید مجددا به حالت اولیه خود بازگشته و مدار قطع می شود.بدین معنی که برای عمل کردن کلیدهای لحظه ای نیروی مکانیکی دائم لازم است.

    کلیدهای ساده لحظه کار نیز بر دو نوع می باشند.

    * کلید های لحظه ای که در برق ساختمانی کاربرد دارند مانند شستی های زنگ اخبار و…

    * کلیدهای لحظه ای ها که در برق صنعتی کاربرد دارند مانند شستی STOP و START

    انواع شاسی استپ – استارت

    شاسی امرجنسی یا اضطراری :

    برای اعمال فرمان‌های اضطراری در تأسیسات الکتریکی از شستی‌ استپ یا شاسی قارچی پوش باتن امرجنسی استفاده می‌شود.

    شاسی استپ استارت:

    شستی ها ( پوش باتن استپ استارت ) وسایل فرمان هستند که تحریک آنها با دست و جهت فرمان قطع و وصل مدار انجام مى شود.

    استپ استارت دوبل:

    شستی دوبل از لحاظ کارکرد همانند استپ استارت می باشد با این تفاوت که هر دو فرمان قطع و وصل در یک شاسی  وجود دارند.

    می توان اذعان داشت که شاسی دوبل چراغ دار در تابلو برق صنایع نصب می شود و اجزای تشکیل دهنده آن شامل موارد زیر می باشد:

    • پوش باتن
    • مهره
    • کنتاکت
    • غلاف اصلی

    کلید استپ استارت چیست؟

    دکمه‌های فشاری یا شاسی استپ استارت، رایج‌ترین نوع دستگاه‌های کنترلی هستند که در تاسیسات صنعتی یافت می‌شوند. تقریباً تمام ماشین‌های صنعتی دارای دکمه‌های فشاری هستند، حتی اگر قرار باشد عملیات تاسیسات به صورت خودکار تنظیم شود. دکمه‌های فشاری معمولی لحظه‌ای هستند به این معنی که با فنری طراحی شده‌اند تا کانتکت‌های دکمه را همیشه باز یا بسته نگه دارد. برخی از دکمه‌های فشاری با یک عمل جابجایی طراحی شده‌اند، هنگامی که در موقعیتی قرار می‌گیرند، باید کسی آن را بکشد یا فشار دهد تا حالت تماس آن را تغییر دهد. پوش باتن را می‌توان به عنوان سوئیچ‌های ساده کنترل قدرت یک ماشین یا دستگاه توضیح داد. اینها عموماً کلیدهای فلزی یا ترموپلاستیک هستند که برای دسترسی آسان کاربر در نظر گرفته شده‌اند.

    کلید استپ استارت از پرکاربردترین تجهیزات برقی در صنعت برق محسوب می‌شود. عموماً از این وسایل در تابلو‌های برق صنعتی استفاده می‌شود که با اعمال نیروی مکانیکی خارجی به آنها تغییر حالت می‌دهند و در نتیجه آن جریان الکتریکی برای مصرف کننده قطع یا وصل می‌شود. معمولاً از رنگ سبز کلید استپ استارت برای اجرای فرمان وصل شدن (استارت) و از رنگ قرمز برای اجرای فرمان قطع شدن (استاپ) استفاده می‌کنند.

    کلید استپ استارت چیست؟

    عملکرد یک شاسی چگونه می باشد؟

    لازم به ذکر می باشد که عملکرد یک شاسی به صورت دستی است و با اعمال فشار دست اپراتور شاسی شروع به کار کرده و به محض برداشته شدن این فشار، کارکرد آن متوقف می شود و در بعضی از مدل ها می تواند با وارد آمدن فشار به همان حالت باقی مانده و موقعیت خود را تا وارد کردن فشار بعدی ثابت نگه دارد. عملکرد شاسی ها بسیار ساده است و به صورت زیر می باشد:

    • با حرکت دستگیره، مهره به سمت پوش باتن از غلاف اصلی جدا شده و می‌توان پوش باتن را در جای خود بست
    • سپس با قرار دادن غلاف در جای خود، با فشار کمی غلاف را به پوش باتن وصل کرد.

    نکته بسیار مهم این است که شاسی ها دارای دو جنس متفاوت بوده که بسته به مکانی که قرار است در آن جا قرار گیرند یا نصب شوند، از جنس پلاستیک و یا فلز در ساختار آن استفاده می شود. در بعضی از مدل ها دارای چراغ بوده که روشن بودن چراغ در این مدل شاسی ها نشان دهنده وضعیت عملکرد آن بوده و دارای IP65 بوده که نشان دهنده درجه حفاظت آن در مقابل عوامل محیطی نیز می باشد.

    همان گونه که بارها اشاره کردیم، پوش باتن، یک مکانیسم سوئیچ معمولی برای کنترل برخی فعالیت های سیستم می باشد که کارایی آن ها در سیستم های مختلف بسیار است و به جرئت می توان گفت که وجود آن ها یک نیاز اساسی محسوب می شود. کلید های فشاری که از مدل های مختلف و با شکل ها و مکانیزم متفاوت به وفور در بازار می توان یافت. شاسی ها یا کلید ها در واقع در صورتی که توسط اپراتور فشار داده شود یک عملکرد را از خود نمایان می سازند یعنی همان گونه که اشاره کردیم، به صورت دستی به کار می افتند . کلید ها یا شاسی ها می توانند به صورت لحظه ای بوده، یعنی به محض این که آن را فشار دهیم عمل کرده و اگر دست از روی آن برداریم به حالت اول خود برگردد و یا می تواند به این صورت عمل کند که با فشار دادن آن عمل کرده و در همان موقعیت باقی بماند و با فشرده شدن مجدد به حالت اول خود برگردد.

    جمع بندی شاسی ها از لحاظ رنگ:

    کلید ها یا شاسی ها هم چنین در رنگ های مختلف نیز ساخته می شود و در بازار ارائه می گردد که همان گونه که می دانید، هر کدام از این رنگ ها نمایانگر یک نوع عملکرد خاص می باشد. درباره رنگ بندی شاسی ها نکات بسیار مهمی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

    • رنگ قرمز برای استپ کردن سیستم و رنگ سبز برای استارت و یا راه اندازی ماشین مورد استفاده قرار می گیرند. این قابلیت باعث می شود که اپراتور در هنگام کار با این کلید ها دچار اشتباه نشود.

    • هم چنین لازم به ذکر می باشد که یک سری از کلید ها و شاسی ها به رنگ قرمز دارای سر بزرگتر از حالت معمول سایر پوش باتن ها می باشند که در صنعت به آن ها کلید های قارچی گفته می شود و به عنوان شاسی اضطراری در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند.

    نکته:

    این نوع از شاسی ها یا کلید های قارچی به دو صورت زیر برای استفاده در مکان های مختلف طراحی گردیده است.

    • شاسی قارچی کلید دار
    • شاسی قارچی ساده

    هم چنین شاسی ها بسته به محدودیت های سیستم ازجنس پلاستیک و یا فلزی که دارای قابلیت ساده و یا ضد آب در بازار موجود می باشد.نکته بسیار مهم دیگر این است که شاسی های دوبل چراغ دار با شاسی های معمولی تفاوتشان در این است که شاسی های چراغ دار قطع و وصل جریان را با استفاده از روشن و خاموش شدن چراغ به اپراتور هشدار می دهد، در صورتی که شاسی های معمولی از این قابلیت برخوردار نمی باشند.

    شاسی ها یا کلید ها از نظر وضعیت عملکرد:

    می توان اشاره داشت که شاسی ها باید با استفاده از نیروی دست بالا پایین شوند یا دکمه ایی که بر روی آن ها تعبیه شده است فشرده شده تا جریان مورد نظر قطع و وصل گردد. همان گونه که در بالا اشاره داشتیم، بعضی از کلید ها یا شاسی ها برای این که وضعیت خود را برای اپراتور نشان دهند بر روی آن ها چراغ نیز تعبیه شده است که در صورت روشن شدن چراغ اپراتور متوجه می شود که این کلید عمل کرده است. این شاسی ها همان شاسی های دوبل چراغدار هستند.

    علت استفاده از پوش باتن :

    • عبور جریان بالا در محیط های صنعتی از سیم ها
    • استفاده راحت تر نسبت به کلید
    • بکارگیری رنگ های مختلط ( به جهت تفکیک عملکرد دستگاه ) 
    • ابعاد کوچک
    • عملکرد بسیار راحت
    • انواع مختلف ( جایگزین کلید )

    شاسی استارت اشنایدر

    شاسی استارت اشنایدر از بهترین ها در نوع خودش به شمار می رود، به خاطر ساختار مکانیکی ، و استفاده از آن در محیط های گوناگون باید که از استحکام بالایی برخوردار باشند.شاسی استارت چراغدار شاسی ها از قطر ، جنس ، رنگ و بدنه و یا کارکرد های مختلفی دارند . شاسی از مهم ترین وسایلی است که در صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد از جمله این شاسی ها می توان به شاسی استارت چراغ دار اشاره کرد. به واسطه شاسی استارت چراغ دار می توانید از وصل بودن فاز های ورودی تابلو برق مطمئن شد و یا به وسیله شاسی استارت چراغ دار متوجه روشن شدن کنتاکتور ها و یا خاموش شدن کنتاکتور ها شوید. شما به وسیله این چراغ می توانید که از اعلام خطر دستگاه مطلع شوید.

    این وسیله دارای بدنه فلزی و مقاومت فیزیکی بالایی است.

    از این وسیله جهت فرمان وصل دادن به کنتاکتور استفاده می شود.

    شاسی استارت اشنایدر از سه قطعه تشکیل شده است: سری شاسی، پایه نگهدارنده شاسی، تیغه فرمان بازاین وسیله در رنگ های مشکی و آبی و سفیید و سبز دیده می شود اما در برخی از مدل ها روی آن ها جهت پایین و بالا وجود دارد.

    کلیدهای لحظه کار

    کلید هایی هستند که در هر حالتی که باشند، تا زمانی که انرژی و نیروی وارد شده از سمت دست از روی کلید برداشته نشده، ثابت باقی می مانند و مدار دارای اتصال می باشد. اما پس از برداشته شدن دست از روی کلید، مجددا به حالت اولیه­ی خود باز می گردند و مدار قطع می شود. این به این معنی است که برای عمل کردن این نوع از کلید ها به نیروی مکانیکی دائمی نیاز می باشد.کلید های لحظه کار به دو نوع تقسیم می شوند:

    1. کلید های لحظه کاری که در برق ساختمانی به کار می روند مانند شاسی های زنگ اخبار و …
    1. کلید های لحظه کاری که در برق صنعتی به کار می روند مانند شاسی استارت استپ.

    شاسی ها چگونه کار می کنند؟

    شاسی ها دکمه های وصل و قطع هستند که فرمان آنها به وسیله ی دست صورت می گیرد. عملکرد این نوع کلیدها لحظه ای است؛ به این معنی که با فشار دادن انگشت بر روی آن عمل کلید انجام می شود و با برداشتن انگشت از روی آن، کلید به حالت اول برمی گردد.

    شستی ها بیشتر در تابلو برق ها و ماشین آلات بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند این تجهیز با دریافت یک نیرو مکانیکی خارجی قادر خواهد بود تغییراتی را در جریان الکتریکی ایجاد کند. بدنه این کلید بسیار محکم می باشد و معمولاً از جنس پلاستیک سخت و فشرده و یا فلزهای سخت می باشد که پوش باتون های فلزی و یا پلاستیکی دارای کنتاکت های کمکی می باشند. روی سطح این کلید به شکل دکمه صاف و ساده می باشد تا در زمان استفاده کاربر از این قطعه آسیبی به دست وی وارد نشود. سرپوش این باتون ها معمولاً به صورت اشکال هندسی نظیر مربع یا دایره می باشد.

    خرید شاسی ها:

    در هنگام خرید شاسی های دوبل یا شاسی های معمولی باید به موارد بسیار مهمی توجه شود. از جمله مواردی که باید در هنگام خرید شاسی ها در نظر بگیرید، به صورت زیر می باشد:

    • نوع شاسی ( برای مثال استارت و یا استپ یا دوبل )
    • نوع عملکرد ( برای مثال لحظه ای یا دائم )
    • ترکیب کنتاکت ها (1 NO+1NC )
    • قطر محل نصب کلید یا شاسی بر روی تابلو
    • ولتاژ چراغ در صورت چراغ دار بودن شاسی مورد نظر
    • قابلیت تعویض کنتاکت ها
    • جریان قابل تحمل کنتاکت ها
    • تعداد دفعات قطع و وصل مجاز

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آژند برق مراجعه کرده و با مشاوران و کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.


    انواع شاسی فشاری پوش باتون

    کلید های استارت و استوپ در دو مدل پلاستیکی و فلزی تولید می شوند که در تیپهای ساده، چراغدار، معمولی و قفلشو در بازار موجود هستند. برندهای مختلفی در بازار موجود بوده که از جمله این برندها می توان به اشنایدر، زیمنس، هیمل و چانت اشاره کرد. شاسیها در صورت خرابی قابل تعمیر نبوده و باید با یک قطعه جدید جایگزین شوند.

    کاربرد شاسی یا بوش باتون 

    در ساختمان داخلی کلید های لمس یا کلید پوش باتون فنری تعبیه شده است که با فشار دادن بر روی سطح سر پوش شروع به کار کرده و بدون فشار به حالت قبل برمی گردند که از روش های زیر می توان از این کلید های روشن و خاموش استفاده کرد:

    • فشار دادن با انگشت شست بر روی سطع تجهیز
    • فشار دادن عمیق
    • ضربه ی سبک
    • ضربه سخت

    قطعات جانبی پوش باتون

    لوازم جانبی مختلفی برای شاسی ها تولید می شود که از جمله این قطعات می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

    • کلگی واترپروف: روکش لاستیکی نازک که بر روی شاسی کشیده شده و باعث می شود تا پوش باتون در برابر نفوذ آب و گرد و خاک تا حدی ایمن باشد.
    • جعبه روکار: باکس فلزی یا پلاستیکی که می توان شاسی را بر روی آن به صورت روکار در محل مورد نظر نصب نمود.

    تفاوت کلید قارچی نسبت به کلید استارت و استاپ

    کلید توقف اضطراری یک دکمه قرمز روی پس زمینه زرد است. رایج ترین نوع کلید، کلید قارچی است. در سیستم های بزرگ، مانند خطوط نقاله، انواع مختلفی از کلیدهای توقف اضطراری وجود دارد که می توان آنها را با دست، پا یا سایر قسمت های بدن فشار داد. در برخی موارد، دیوارهای ایمنی سبک می توانند به عنوان کلیدهای توقف اضطراری عمل کنند. برای ماشین های کوچک، کلید اصلی به عنوان کلید اضطراری استفاده می شود. برای ابزارهای دستی، کلید توقف اضطراری مورد نیاز نیست و در مواقع اضطراری باید آن را از برق جدا کرد.

    تفاوت کلید قارچی نسبت به کلید استارت و استاپ

    کلید قارچی چگونه عمل می کند؟

    کلید توقف اضطراری با فشار دادن قفل می شود و بسته به سطح امنیتی می توان با برداشتن کلید قرمز یا چرخاندن کلید قرمز آن را بازنشانی کرد. کلید توقف اضطراری باید به گونه ای طراحی شود که اپراتور دستگاه بتواند بلافاصله در مواقع اضطراری از آن استفاده کند. در طول تعمیر و نگهداری تجهیزات، کلید اصلی تجهیزات باید خاموش و قفل شود تا از روشن شدن مجدد آن جلوگیری شود. سایر دستگاه های توقف اضطراری که شرایط مناسب را برآورده می کنند اغلب به همراه سوئیچ توقف اضطراری برای ایجاد قابلیت اطمینان بالاتر استفاده می شوند.این باعث می‌شود که پس از کشیدن کلید قرمز به حالت متصل، دستگاه نتواند خود را راه‌اندازی مجدد کند.

    مدل و انواع تیغه کلید قارچی چیست؟

    دو نوع تیغه روی کلیدها نصب شده است (NO (تیغه معمولاً باز) و NC (تیغه معمولاً بسته)). حالت عادی زمانی است که انگشت شست که کلید را فشار می دهد تحریک نمی شود. به طور معمول، کلید شروع برای باز کردن تیغه استفاده می شود،  و مسیر در حالت عادی در آن قطع است و با فشردن شستی تیغه متصل شده و مسیر جریان برقرار می شود. کلید توقف برعکس کلید استارت است که در آن از تیغه های NC استفاده می شود.

    کلید قارچ همان کلید توقف است. اما تفاوت این است که اگر کلید استاپ فقط برای یک دستگاه استفاده شود، مسیر اصلی ورودی برق دستگاه یا قطع یا وصل می شود.
    شاسی قارچی ساده پارس فنال برای برش مداری آن به رنگ قرمز بوده و کنترل کننده دستی محسوب می شود. این جعبه قارچی ساده پارس فنال به صورت خودکار کار نمی کند، داخل کلید صنعتی نصب می شود. شاسی سه نوع است: نوع استارت، نوع استاپ و نوع قارچی، مدار در مدل استارت وصل و در مدل استاپ قطع می شود، اصل کار در مدل قارچی یکسان است.برخی از مدل ها نیز دارای دو حالت استارت و توقف هستند که شاسی دوبل نامیده می شود.


    شاسی قارچی ساده از نوع پارس فنال PFP-50 که به حالت اضطراری نیز معروف است از دکمه، مهره، کنتاکت و غلاف اصلی تشکیل شده است، بدنه مشکی، رویه مدل های استاپ و رنگ قرمز و استارت سبز رنگ است. شاسی قارچی که در واقع دکمه نیز نامیده می شود، این امکان را فراهم می کند که با حرکت دادن دسته، دکمه را در جای خود ببندید تا مهره رو به روی دکمه از غلاف اصلی جدا شود، سپس پوش باتن در جای خود قرار گیرد و با کمی فشار او را فشار دهید. غلاف را به دکمه وصل می کند.

    نکات مهم:

    توضیحات بالا برای یک مدار کنترل دستی است. اگر برای کنترل از میکروکنترلر یا مدار PLC استفاده شود. هر دو سبک باز و بسته برای سوئیچ های شروع و توقف در دسترس هستند. کافی است در هنگام برنامه ریزی نوع تیغه را در نظر بگیرید.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آژند برق مراجعه کرده و با مشاوران و کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.

    نظرات
    12/06/1400 10:13 ق.ظ
    چراغ سیگنال رعد چگونه کار میکند؟
    12/06/1400 10:13 ق.ظ
    شستی دوبل برای چه کاری مورد استفاده قرار میگیرند؟
    12/06/1400 10:23 ق.ظ
    پاسخ به سوال:
    چراغ سیگنال رعد چگونه کار میکند؟
    جواب:
    چراغ سیگنال‌های تولیدی شرکت رعد باکیفیت در رنگ‌های مختلف طراحی و ارائه گردیده است. طراحی مناسب این محصول قابلیت استفاده از لامپ‌های میخی BA9S و لامپ‌های LED دوطرفه در نوع RSL22 را میسر می‌سازد. بدنه این محصولات از جنس پلی آمید غیرقابل اشتعال می‌باشد.
    12/06/1400 10:24 ق.ظ
    پاسخ به سوال:
    شستی دوبل برای چه کاری مورد استفاده قرار میگیرند؟
    جواب:
    شستی یا پوش باتون به عنوان تجهیزات فرمان هستند که تحریک آنها با دست انجام می‌شود شستی‌ها جهت فرمان قطع و وصل مدار به کار می‌روند؛ معمولاً برای فرمان وصل مدار از رنگ سبز شستی با کنتاکت باز استفاده می‌شود و همچنین برای فرمان قطع مدار از رنگ قرمز و با کنتاکت بسته استفاده می‌شوند. در صورتی که از فرمان قطع و وصل در یک شستی استفاده شود به عنوان شستی استارت استوپ دوبل شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که شستی‌های اشنایدر الکتریک به صورت معمولی و چراغ‌دار طراحی و تولید می‌شوند و جنس بدنه آنها به سه دسته پلاستیکی، باکالیت و فلزی تقسیم می‌شود.
    17/08/1400 10:55 ق.ظ
    پوش باتن چیست؟
    17/08/1400 03:36 ب.ظ
    پاسخ به سوال :
    پوش باتن چیست؟
    جواب :
    یک پوش باتن، یک مکانیسم سوئیچ ساده برای کنترل برخی فعالیت های یک ماشین یا فرآیند است.پوش باتن یک قطعه مکانیکی که عملکردی مشابه به یک کلید دارد و برای کنترل در سیستم های اتوماسیون و خط تولید ها و تابلو برق های صنعتی بکار گرفته می شود. دکمه ها به طور کل از یک جنس سخت (معمولا پلاستیک یا فلز) ساخته شده اند.
    انصراف از نظر