social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
بسته
تماس با ما :
۰۹۱۲۱۰۱۲۴۸۱
    فیلترها
    تنظیمات
    جستجو

    انواع آژیر و چراغ گردان کدام اند؟

    چراغ گردان عبارت است از چراغی با طراحی خاص که نور آن برای جلب توجه به حالت چرخشی یا چشمک‌ زن منعکس شده و به صورت تک یا چند فانوس ثابت یا سیار استفاده می ‌شود و چراغ گردان‌های با فناوری‌های نوین نیز مشمول تعریف فوق می باشد.

    چراغ گردان ها و آژیر ها از سیستم های امنیتی بسیار ویژه ایی هستند که امروزه در هر جا ممکن است آن را مشاهده کنید، به خصوص بر روی ماشین ها و کانکس ها یا مقر های پلیس آن ها را دیده اید. البته لازم به ذکر است که انواع آژیر ها را در بسیاری از خانه ها که سیستم ضد سرقت دارند، یا طلا فروشان و ... دیده باشید. باید بیان شود که در این مقاله از وب سایت آژند برق به بررسی انواع آژیر خطر و چراغ گردان می پردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    از چراغ گردان ها به عنوان چشمک یا فلاشر و نور افکن استفاده می شود.  از این چراغ ها برای احتیاط و هشدار روی کانکس نظامی و امدادی استفاده می شود. تابش نور در این سیستم ها به میزان قابل توجه و مناسبی می باشد. در ساخت این فلاشرهای پلیسی از طلق الکترولیت لنزدار استفاده می شود.

    این قطعه باعث افزایش نور در این سیستم می شود. این چراغ ها ضد آب می باشند و در برابر قطرات آب مقاوم هستند. کاور یا روکش های آنتی یو وی بر روی بدنه این چراغ ها قرار دارند.این روکش باعث می شود که اشعه مادون قرمز و فرابنفش بر روی این چراغ ها تأثیری نداشته باشد. از دیگر ویژگی های این چراغ ها میتوان به مقاومتشان در برابر سرما و گرما شدید اشاره کرد.

    استفاده از چراغ گردان برای وسایل نقلیه

    وسیله نقلیه‌ی اضطراری وسیله نقلیه‌ ای است که برای خدمات اضطراری جهت عکس‌العمل به یک حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودروها معمولاً توسط مؤسسه های دولتی به کار برده می شوند. اما مؤسسات غیر دولتی و تجاری‌ تأیید شده توسط قانون نیز می توانند از کاربران خودروهای اضطراری باشند.

     وسایل نقلیه اضطراری ممکن است از رعایت برخی قوانین ترافیکی معاف شده باشند تا در سریع ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند. مانند عبور از چراغ قرمز و یا حرکت با سرعت بالاتر از حد مجاز. برخی از وسایل نقلیه اضطراری عبارت‌اند از:

    • خودروهای ارتباط سیار
    • موتورسیکلت پلیس
    • خودروی پلیس
    • دوچرخه پلیس
    • ون پلیس
    • خودروی عملیات ویژه‌ی پلیس
    • خودروی ضد شورش
    • خودروی تجهیزات آتش نشانی
    • خودروی حمل آب آتش نشانی
    • آمبولانس
    • آمبولانس هوایی
    • موتور سیکلت آمبولانس
    • خودروی امداد
    • خودروی تجهیزات مقابله با مواد خطرناک
    • خودروی کِشنده

    انواع چراغ گردان

    چراغ گردان موتور

    چراغ گردان موتور نوعی از چراغ های هشداری به شمار می آید که در انواع و مدل های مختلف تولید می شود. چراغ های گردان موتور انواع و اقسام مختلفی دارد که انواع آن عبارت است از :چراغ گردان موتور چشمک زن و چراغ گردان موتور ثابت که در بازار موجود می باشد.چراغ های گردان موتور بسیار کم مصرف می کنند.به این منظور چراغ های گردان موتور از ال ای دی هایی استفاده می کنند که خیلی کم مصرف هستند .

    چراغ گردون خطر

    چراغ گردون خطر نیز همان اصطلاح عامیانه از چراغ گردان خطر می باشد. چراغ گردان خطر نیز همان طور که از نام آن پیداست یک عامل هشدار دهنده می باشد. هشدار برای وجود خطر و بررسی خودرو هایی که در مواقع خطر کارایی دارند نصب می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

    چراغ گردان خطر و همچنین سایر انواع چراغ گردان ها ( چراغ های گردان و همچنین چراغ های چشمک زن انواع مختلف و متفاوتی دارد ) در برندهای مختلفی تولید می شوند که این برندهای تولیدی چراغ گردان و همچنین چراغ چشمک زن می تواند یک برند ایرانی باشد. همچنین می تواند چراغ گردان موجود در بازار یک برند خارجی باشد.

    چراغ گردان های پلیسی

    یکی از قدیمی ترین و ساده ترین انواع چراغ ها ، چراغ پلیسی بوده و به عنوان نسل اول این چراغ ها شناخته می شود. این نوع چراغ پلیسی در زمینه های مختلفی از جمله آمبولانس، آتش نشانی، امداد خودرو و … مورد استفاده واقع می باشد.

    ویژگی اصلی این چراغ گردان مگنتی بودن آن می باشد، به این صورت که برای نصب آن بر روی بدنه خودرو هیچ نیازی به پیچ و چسب و… نیست و برای استفاده از این محصول کافی است برق مورد نیاز آن را تأمین کنید و چراغ را بر روی جای مورد نظر قرار دهید و به صورت خودکار با آهن ربایی که در آن تعبیه شده به خوبی می چسبد و عمل هشدار را انجام می دهد.

    انواع چراغ گردان پلیس  :

    انواع چراغ پلیسی

    شاید برای شما هم جالب باشد که چراغ‌ پلیسی تنوع بسیار بالایی دارند و در فروشگاه‌های مختلفی فروخته می‌شود. قیمت چراغ گردان پلیس در انواع مختلف با هم متفاوت بوده و در زمان خرید باید به نوع کاربری چراغ پلیسی دقت نمایید. تا بتوانید خرید منطقی و مناسب داشته باشید. در ادامه به چند نوع چراغ گردان پلیس و امداد اشاره خواهیم نمود.

    ال ای دی پلیسی

    چراغ ال ای دی پلیسی دسته دیگر از چراغ‌های پلیسی هستند که لامپ استفاده شده است در آن‌ها از نوع ال ای دی است. استفاده از این نوع لامپ مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها کیفیت نور پرتابی و همچنین طول عمر بالای لامپ است. ال ای دی پلیسی ماشین  طرفداران زیادی دارد که معتقدند این لامپ‌ها فشار چندانی به سیستم برق خودرو وارد نمی‌کند و به عنوان یک سیستم کم مصرف شناخته می‌شود. امروزه تقریباً اکثر چراغ‌ها از جمله چراغ‌های گردان و فلاشرها از مدل ال ای دی پلیس هستند که کار کردن با آنها بسیار راحت‌تر است و امکان نصب آنها بر هر قسمتی از خودرو وجود دارد.

    چراغ اسکن پلیس

    اینیک نوع چراغ اسکنر است که از آن برای بررسی وضعیت بدنی و تجهیزات افراد مختلف استفاده می‌شود. این چراغ‌ها قابلیت ارسال نور مادون قرمز را دارند که به اشیا و لوازم فلزی داخل خودرو و همچنین در روی بدن فرد برخورد کرده و آژیر هشدار پخش می‌کند. اگرچه این اسکنرها در بین چراغ‌های رایج پلیسی قرار نمی‌گیرند، اما معمولاً تحت عنوان تجهیزات و لوازم پلیسی به فروش می‌رسند.

    چراغ پلیسی برای موتور

    گاهی معیار ما برای آشنایی با انواع چراغ‌های پلیسی از نوع پرتاب نور و همچنین رنگ نور آنها فاصله گرفته و به سراغ محل استفاده از چراغ می‌رود. چراغ‌های استفاده شده برای موتور پلیس نمونه‌هایی از این چراغ‌ها هستند که معمولاً در اندازه کوچکتر و با تعداد کمتر استفاده می‌شوند.

    چراغ گردان نصب شده بر روی قسمت انتهایی یا کناری موتور، چراغ‌های فلاشر در دو طرف موتور و همچنین انواع چراغ گردان در قسمتهای مختلف موتور نمونه‌هایی از این چراغ‌ها هستند که با توجه به نوع وظیفه سازمانی آنها، ممکن است تغییراتی در رنگ و ساختار آنها به وجود می‌آید. استفاده از این چراغ‌ها برای موتورهای شخصی قانونی نیست، اما معمولاً در سطح بازار به فروش می‌رسند و در مدل‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود.یکی انواع از چراغ پلیسی ها چراغ چراغ گردان موتور است .

    چراغ پلیس برای ماشین

    معیار دیگر برای دسته بندی این چراغ‌ها، نصب آنها بر روی خودروهای مختلف است چراغ ماشین پلیس رواج بیشتری نسبت به چراغ‌های مربوط به موتورها دارند و چراغ های پلیس برای ماشین دارای تنوع در مدل‌های بیشتری است. اندازه بزرگ خودرو و همچنین نقش سازمانی بیشتر این خودروها در عملیات پلیسی باعث می‌شود که با انواع مختلفی از چراغ‌های پلیسی برای ماشین مانند فلاشر پلیسی خودرو و چراغ چشمک زن پلیسی برای ماشین مواجه باشیم.

    کاربرد چراغ گردان پلیسی

    به صورت کلی شنیدن صدا، دیدن یک رنگ و یا نور در ذهن انسان احساساتی را طلائی می‌کند؛ گاهی احساس امنیت، گاهی احساس ترس و گاهی احساس مسئولیت. به همین دلیل است که در بافت‌های شهری از المان‌های رنگی مختلف استفاده می‌شود.

    طبیعتاً با شنیدن صدای آژیر و دیدن چراغ پلیس ناخودآگاه احساس مسئولیت در ما زنده می‌شود و یا احساس امنیت می‌کنیم و حتماً افرادی که در حال انجام اعمال مجرمانه هستند نیز دچار ترس خواهند شد. شاید بتوان گفت فلسفه استفاده از چراغ‌های پلیس اعلام هشدار است. در طول روز شاید چندین بار چراغ‌ چشمک زن که به چراغ‌ پلیسی معروف اند را ببینیم، اگر در حین رانندگی باشیم و رنگ چراغ پلیس را مشاهده نماییم بلافاصله به یاد آمبولانس، ماشین آتش نشانی و ماشین پلیس افتاده و رانندگی خود را طوری مدیریت می‌نماییم که بتوانیم مسیر را برای آنها باز کنیم.

    آژیر چیست؟

    آژیرها تجهیزات هشدار دهنده‌ای هستند که برای کارخانجات و فضاهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلندگوها که برای پخش صوت انسانی یا پخش پیام از پیش ضبط شده برای اعلام خطر و راهنمایی ساکنین استفاده می‌شود. در کنار تجهیزات هشدار دهنده صوتی و انواع آژیرها به طور مستقل می‌توانند ساکنین را از بروز خطر حریق مطلع سازند.

    انواع آژیر دزدگیر اماکن بر اساس نوع تولید صدا

    آژیر پيزو Piezo

    آژیرهای پیزو به صورت تک‌صدا ایجاد صدا می‌کنند. این نوع آژیرها  به لحاظ میزان بلندی صدا هم نسبت به سایر انواع آژیر بلندی صدای کمتری دارند.

    آژیر سیرن Siren

    اگر به دنبال خرید آژیرهایی با صدای بلند اما به صورت تک‌ صدا هستید، باید یک آژیر از نوع سیرن را انتخاب کنید. چرا که این نوع از آژیر تک‌ صدای بلند تولید می‌کند.

    آژیر بلندگو Speaker

    آژیرهای بلندگو که اسپیکر نیز نامیده می‌شوند، صدای متناوب بلند ایجاد می‌کنند.

    نحوه‌ی عملکرد آژیر

    آژیر یا از طریق سیم‌کشی و یا به صورت بی‌سیم به کنترل پنل متصل می‌شود و بسته به سنسور که آژیر برای آن برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند سیگنال را از آشکارساز دود یا سنسور شکست شیشه و... دریافت کند. حتی می‌توان نوع صدای ایجاد شده در اثر تحریک سنسورهای مختلف را به صورت متفاوت برای سیستم تعریف کرد. مثلاً صدای تولید شده ناشی از دود با صدای ایجاد شده از تحریک سنسور شکست شیشه متفاوت می‌تواند متفاوت باشد.

    به طور کلی می‌توان گفت نصب یک آژیر چندین مورد ارزشمند را به همراه خواهد داشت که  اولین و مهمتر از همه، این است که این یک اقدام بازدارنده‌ی قوی در مقابل وقوع عملیات سرقت است. چرا که سارق خواهد فهمید که خانه یا محل کار شما محافظت شده است و ممکن است شناسایی شود.

    جریمه استفاده غیر قانونی از چراغ پلیس


    از آنجایی که استفاده از چراغ های پلیس بیشتر نشان دهنده حضور پلیس در محیط است ، برخی افراد با خرید و نصب آنها در خودروهای شخصی و شکنجه دیگران خود را پلیس معرفی می کنند. این امر نه تنها به مردم صدمه زد ، بلکه دید مردم را نسبت به پلیس تغییر داد. به همین دلیل ، قانون استفاده غیرقانونی از چراغ های پلیس و سایر ابزارهای پلیس را جرم دانسته است.

    بر اساس ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون مجازات اسلحه و مهمات قاچاق و دارندگان اسلحه و مهمات غیرقانونی ، استفاده از تجهیزات انتظامی شامل تجهیزات و اشیاء مورد استفاده در وظایف اجرای قانون برای اطمینان از امنیت اجتماعی و شخصی ، مانند دستبند ، چوب دستی و چراغ راهنما همه جنایات. ماده 12 همچنین مجازات های خاصی را برای تجهیزات دیگر پیش بینی کرده است ، اما مجازات خاصی برای استفاده کنندگان از چراغ های پلیس اعمال نمی شود ، فقط جمع آوری آنها ضروری است.


    اهمیت رنگ در چراغ های پلیس


    به یاد داشته باشید که بخش اورژانس بر اساس اصول استانداردهای بین المللی از رنگ استفاده می کند و به هر نهاد رنگ چراغ راهنمایی و حتی دکوراسیون تجهیزات و تاسیسات خود اختصاص داده شده است. بیشتر چراغ های LED پلیس به طور متناوب از قرمز و آبی استفاده می کنند ، اما برخی ممکن است از رنگ قرمز یا آبی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنند. بنابراین ، اگر قصد خرید چراغ هشدار را دارید ، باید تا حد امکان رنگی را که در قالب استاندارد تعریف شده است انتخاب کنید و می توانید از آن به روش های مختلف استفاده کنید.


    چگونه بهترین چراغ هشدار را انتخاب کنیم؟


    هر نوع چراغ هشدار برای یک منظور طراحی و تولید شده است. هنگام انتخاب بهترین چراغ های هشدار دهنده برای شغل خود ، باید قوانین کلی مدیریت آنها را درک کنید. مواردی که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید ممکن است رنگ لامپ ، نوردهی لامپ و سازنده باشد.


    چراغ های زرد عمدتا برای آمبولانس ها ، چراغ های آبی و قرمز برای ماشین های پلیس استفاده می شود. آمبولانس ها و خودروهای آتش نشانی نیز از رنگ قرمز یا ترکیبی از قرمز و زرد استفاده می کنند. هنگام خرید ، باید میزان نور مورد نیاز را تعیین کنید ؛ اما شدت نوردهی باید از 50 لوکس تجاوز کند تا توجه افراد را به خود جلب کند. از نظر شرکت های تولیدی ، علاوه بر شرکت های خارجی ، شرکت های ایرانی نیز توانایی طراحی و ساخت چراغ های هشدار دهنده را دارند.

    مشخصات فنی چراغ گردان

    رنگ های اصلی چراغ گردان

    چراغ گردان اغلب در رنگ های سبز، قرمز و نارنجی معرفی می گردد. در بعضی کشورها، ماشین های پلیس از رنگ آبی و برخی از رنگ قرمز برای هشدار استفاده می کنند. در بیشتر کشورها چراغ گردان آتش نشانی به رنگ قرمز می باشد. اتومبیل های کشنده و خودروهای خدمات تعمیراتی و خدمات تاسیساتی ساختمان ها، از چراغ گردان به رنگ نارنجی استفاده می نمایند. بر روی خودرو و موتورسیکلت آمبولانس نیز به طور معمول چراغ گردانی به رنگ آبی نصب می گردد.

    اندازه

    اندازه های مختلفی نیز برای چراغ گردان در نظر گرفته شده که این اندازه به صورت قطر چراغ و با عددی بین هشتاد تا 110 میلی متر بیان می شود. اندازه های مختلف چراغ گردان هر کدام شعاع نور متفاوتی دارند. چراغ های با اندازه ی بزرگ تر، تا مسافت بیشتری نور خود را می رسانند.

    چراغ پلیسی برای موتور

    گاهی معیار ما جهت آشنایی با انواع چراغ‌های پلیسی از نوع پرتاب نور و همچنین رنگ نور آن ها فاصله گرفته و به سراغ محل استفاده از چراغ می‌رود. برای موتور پلیس چراغ‌های استفاده شده از این نوع چراغ‌ ها می باشند که اغلب در اندازه کوچک تر و با تعداد کمتر استفاده می‌ گردد.

    چراغ گردان نصب شده بر روی قسمت انتهایی یا کناری موتور، چراغ‌ های فلاشر در دو طرف موتور و همچنین انواع چراغ گردان در قسمت های مختلف موتور نمونه‌ هایی از این چراغ‌ها می باشند که با توجه به نوع وظیفه سازمانی آن ها، ممکن است تغییراتی در رنگ و ساختار آنها به وجود می‌آید. یکی انواع از چراغ پلیسی ها چراغ گردان موتور می باشد که می تواند انواع آن را در وب سایت آژند برق مشاهده نمایید.

    انواع مختلف آژیر و چراغ های گردان که در بالا ذکر شد در شرایط مختلف استفاده می شوند. با درک بهتر این موارد، خرید محصول مناسب برای استفاده شما آسان تر خواهد بود. قبلاً به چند نمونه از این آژیرها و چراغ ها با اهداف مختلف اشاره کردیم. همچنین می توانید با مراجعه به سایت سایر موارد را مشاهده کنید.


    آژیرها و چراغ های مگنتی

    یک صفحه مغناطیسی به انتهای این آژیر و نور دوار متصل شده است. با کمک آن می توانید چراغ های چرخشی را روی سقف خودرو نصب کنید. اتصال بسیار قوی است، نیازی به نگرانی در مورد سقوط آن نیست. طرف دیگر چراغ به فندک ماشین وصل می شود. با توجه به ابعاد کوچک دستگاه به راحتی می توان آن را جابجا کرد.


    چراغ گردان تراکتور

    این چراغ گردان را می توان بر روی ماشین های بزرگ مانند تراکتور نصب کرد. با مجوز از وزارت حمل و نقل، این چراغ های گردان را می توان در هنگام تاریک شدن هوا روی چرخ دستی ها قرار داد. با استفاده از این چراغ های هشدار، احتمال تصادفات مرگبار تا حد زیادی کاهش می یابد.


    آژیر نشت گاز

    یکی از مهم ترین علل مرگ و میر در ماه های سرد سال، انتشار گاز سمی مونوکسید کربن است. نصب هشدار نشت گاز در منزل می تواند خطر را به موقع تشخیص دهد و از وقوع حوادث خطرناک جلوگیری کند. این دزدگیر ها مجهز به حسگر هایی هستند که انواع گازهای قابل اشتعال را تشخیص می دهند. پس از نشت گاز، آژیر به صدا در می آید و سیستم روشنایی شروع به کار می کند.

    آژیر بادی صنعتی

    آژیر های صنعتی دارای طیف وسیعی از ویژگی های منحصر به فرد هستند. در این میان می توان به کنترل از راه دور اشاره کرد. برخی از آنها اهداف متعددی را دنبال می کنند. این آژیرها در زمان وقوع خطرات مختلف مانند سرقت یا خرابی تجهیزات در فرکانس های مختلف به صدا در می آیند.

    قیمت چراغ گردان و آژیر

    قیمت چراغ گردان و آژیر به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین نمی توان مبالغ ثابت را در نظر گرفت. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده مدل سیستم است. طبیعتاً هر چه محصولات و گزینه های جدید بیشتری دریافت کنید، قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود. سایت ما یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که طیف گسترده ای از آژیرها و چراغ های گردان را ارائه می دهد. با مراجعه به این وب سایت می توانید بهترین محصولات را با نازلترین قیمت خریداری کنید.

    شرایط استفاده از نشانگرهای جهت چیست؟


    چراغ پلیس و اورژانس بر روی انواع خودروهای اورژانس و پلیس نصب می شود و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. مهمترین موردی که مستقیماً بر قیمت لامپ دوار تأثیر می گذارد. استفاده از چراغ ها یا لامپ های LED آسان است.

    اتفاقا در طول روز با عبور از جاده های شهری و برون شهری خودروهایی را می بینیم که مجهز به چشمک زن هستند. از جمله تخلفات احتمالی می توان به سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن فاصله مطمئن، سبقت غیرمجاز، رانندگی در خطوط ویژه و ... اشاره کرد که در برخی خودروهای پلاک شخصی و دولتی نیز چنین چراغ هایی دیده می شود.

    شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که شرایط استفاده از چراغ گردان چیست. و چه نوع مجوزی برای استفاده از آن لازم است؟ بر اساس بند 100 ماده 1 و ماده 60 قانون راهنمایی و رانندگی مصوب 1393، نشانگر جهت است؛ از یک لامپ با طراحی خاص که نور آن به صورت چرخشی یا چشمک زن برای جلب توجه منعکس می شود و در دو فانوس ثابت یا متحرک تک یا چند مورد استفاده قرار می گیرد.

    طبق دستورالعمل صادره خودروهای زیر می‌توانند از چراغ‌های چرخشی با توجه به رنگ‌های مشخص شده استفاده کنند:

    1- خودروهای پلیس: در صورت واگذاری به نیروی انتظامی برای تردد، انتظامی، امنیتی و عملیات ویژه استفاده می شود.
    2-خودروهای اورژانسی: این خودروها در خدمات پزشکی، آتش نشانی و اورژانس آب، برق و گاز استفاده می شوند که با توجه به ترافیک مشخص شده و با مشخصات و علائم خاصی مشخص و مورد استفاده قرار می گیرند.

    3- وسایل نقلیه رسمی ویژه: وسایل نقلیه موتوری که مخصوص انجام امور خدماتی از قبیل نظافت معابر و اماکن عمومی، برف روبی، خط کشی راه هستند.

    همچنین پلیس و خودروهای امدادی زمانی که در حال حرکت برای انجام ماموریت هستند. در صورت استفاده از چراغ یا آژیر هشدار مخصوص، مشروط بر اینکه موجب تصادف نشود، انجام اقداماتی از قبیل توقف در مکان ممنوع، تخطی از سرعت مجاز و سبقت غیرمجاز در سمت راست وسیله نقلیه دیگر، دور زدن مجاز است. سمت چپ جاده و همچنین دور زدن اماکن ممنوعه، عبور از خطوط اورژانس با هماهنگی ماموران پلیس.

    همانطور که اشاره شد؛. چراغ چشمک زن یا صدای آژیر هر وسیله نقلیه امدادی راوی حادثه است، حادثه ای که در صورت مواجهه با تاخیر نیروهای امدادی در صورت قاب نشدن این گونه موارد و هر خودرو بدون رعایت و بدون محدودیت می تواند منجر به حوادث ناگوار شود. استفاده از چراغ و آژیر می تواند باعث بی اعتمادی دیگران شود.بر اساس ماده 9 دستورالعمل فوق الذکر صدور مجوز استفاده از چراغ گردان و آژیر کلیه وسایل نقلیه اورژانس و خدمات ویژه و همچنین تعیین نوع چراغ به عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است.
    حمل و استفاده از چراغ گردان بدون مجوز چه مجازاتی دارد؟

    به استناد ماده 1 قانون مجازات فروشندگان اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، تجهیزات پلیسی شامل تجهیزات و اقلام مورد استفاده در مأموریت های پلیس برای تأمین امنیت جامعه و افراد از قبیل دستبند، باتوم و چراغ ها وسایل هشدار دهنده یا طبق مقررات برای دفاع شخصی در اختیار افراد قرار می گیرد مانند گاز اشک آور است.

    سخن پایانی

    در صورتی که قصد خرید یا کسب اطلاعات بیشتر د رخصوص آژیر و چراغ گردان را  دارید می توانید به وب سایت آژند برق مراجعه نمایید.

    انصراف از نظر