social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
بسته
تماس با ما :
۰۹۱۲۱۰۱۲۴۸۱
    فیلترها
    تنظیمات
    جستجو

    کلید مینیاتوری چیست؟

    با ظهور عصر فضا، عواملی مانند وزن، اندازه، قابلیت اطمینان، پایداری و شرایط نامطلوب، عملکرد محدودیت های بی پایانی را در طراحی تجهیزات ایجاد کرده اند. همانطور که در مورد قطعات مورد استفاده در تمام تجهیزات این امر وجود دارد، مهندسان طراحی مجبور شده اند کلید مینیاتوری را در فضاهای بسیار کوچک جای دهند. در نتیجه، بسیاری از انواع سوئیچ های مینیاتوری ایجاد شده اند و به حداقل اندازه و وزن کاهش یافته اند که شباهت ظاهری کمی با کلیدهای استاندارد دهه 1940 و احتمالاً دهه 1930 دارند. این کلیدهای مینیاتوری در حال حاضر در اختیار تعدادی از تولیدکنندگان برای کاربردهای آزمایشگاهی، نمونه اولیه و تولید قرار گرفته است.

     

    کاربرد و موارد قابل توجه در کلید مینیاتوری

     

    کلید مینیاتوری معمولاً عملکردهای متفاوتی را انجام می دهد. بسیاری از انواع جدید و کوچک آن را برای کاربردهایی شامل پین های مدار چاپی به جای شاخه های استاندارد از نوع لحیم استفاده می کنند که باعث می شود آنها برای لحیم کاری فرو برد و استفاده از رایانه ایده آل، آماده کند. تولیدکنندگان انواع مشابه سوئیچ ضامن مینیاتوری به سبک جعبه را تولید می کنند، به استثنای Controls Corp  از آمریکا که یک خط سوئیچ ضامن استوانه ای تولید می کند.

     

    اکثر این تولیدکنندگان انواع کلید مینیاتوری را ارائه می دهند که نیازهای مهم محیطی را برآورده می کنند و آنها را برای کاربردهای تجهیزات الکتریکی مناسب می کند. اکثر کاربران کلید مینیاتوری از این واقعیت مطلع نیستند که بسیاری از سوئیچ های مینیاتوری ضامن، جریان های غیرمعمول زیاد را علی رغم اندازه کوچک خود اداره می کنند. در بسیاری از موارد، این رتبه بندی بالاتر از سوئیچ های اندازه معمولی است.

     

    قابلیت های جریان بالای آنها را می توان، ناشی از تلرانس های نزدیکتر و گریدهای بهتر مواد مورد استفاده در طراحی و ساخت این سوئیچ ها در مقایسه با سوئیچ های کاملاً کم هزینه دانست. اکثر تولیدکنندگان سوئیچ های مینیاتوری از مقاومت در برابر حرارت زیاد، ضربه زیاد و بیمه کردن استفاده می کنند. از تماس قطعات جامد و میله های تماس متحرک و سخت افزارهای از جنس استنلس استیل و درجه مواد پلاستیکی در عایق بندی و ساخت مورد استفاده می کنند.

     

    با استفاده از نقره، طلا و سایر مواد عجیب و غریب به عنوان آلیاژها یا کفپوش ها، این کلیدهای مینیاتوری قادر به کنترل جریان های فوق العاده زیاد برای یک منطقه تماس کوچکتر هستند و در نتیجه مقاومت در برابر تماس با عملکرد بسیار کمتری دارند. با استفاده از موانع ولتاژ بالا در داخل و خارج، بسیاری از کلیدهای مینیاتوری جدید قادر به مقاومت در برابر ولتاژ خرابی بسیار بالاتر، علی رغم اندازه کوچکتر هستند.

     

    کلیدهای ضامن متعارف، معمولاً 3 A در 117 ولت AC درجه بندی می شوند، در حالی که یافتن 5A معمولی با درجه بندی 117-V ac در بسیاری از مینیاتورها بسیار معمول است.عمر متوسط ​​سوئیچ ضامن مینیاتوری 100000 چرخه است و این غیر معمول نیست. در بیشتر موارد، عمر این دستگاه ها بیشتر از عمر تجهیزاتی است که در آن ساخته شده اند.

     

    انواع موجود کلید مینیاتوری

     

    علاوه بر ساخت یک سری سوئیچ های مینیاتوری تجاری، برخی از شرکت ها همچنین مینیاتورهای ضد آب برای ارتش، استفاده دریایی و کاربردهای خطرناک تولید می کنند و بدین ترتیب مشخصات MIL-3950 را برآورده می کنند. صنعت، اندازه کوچک آن را در 1 / 4-40 استاندارد کرده است. طیف گسترده ای از سخت افزارهای نصب تزئینی در دسترس است، از جمله نوع غیر معمول آن که یک نصب کاملاً مناسب را تشکیل می دهد. برای مقایسه، اگر یک منطقه ثابت در یک صفحه جلو موجود باشد، می توان چهار آهنگ به اندازه انواع استاندارد سوئیچ مینیاتوری ضامن داشت.

     

    این کلیدهای مینیاتوری در حال حاضر در بسیاری از سبک های مختلف از جمله: یک، دو، سه و چهار قطب موجود است. در ضمن، مرکز کردن و تنظیمات لحظه ای دقیقاً مانند سوئیچ های استاندارد امری مهم است. علاوه بر این، یک ضامن مینیاتوری با سه موقعیت فعال در دسترس است و می تواند به عنوان سوئیچ ضامن 3 موقعیت SP استفاده شود. قبل از معرفی، عملکرد "سه موقعیت فعال" فقط با یک سوئیچ چرخشی قابل دستیابی است.

     

    برخی از شرکت ها سوئیچ های مینیاتوری خود را با نام شرکت، شماره قطعه، نشانه هایی که موقعیت "روشن" را نشان می دهند و همچنین رتبه های جریان و ولتاژ را چاپ می کنند. ارائه این اطلاعات در چنین فضای کمی بسیار شاهکار است، اما این نیازهای دولت و صنعت را برآورده می کند.

     

    برای پاسخگویی به نیاز روزافزون به کلیدهای مینیاتوری چند قطب، بسیاری از تولیدکنندگان ابداع سه یا چهار سوئیچ ضربه محکم را برای تشکیل یک سوئیچ چند قطبی نسبتاً جمع و جور در نظر گرفته اند. اکنون مهندسان سوئیچ مینیاتوری، نسخه بسیار کوچک تری را با حداکثر چهار قطب در یک بدنه قرار داده اند. صنعت سوئیچ مینیاتوری برای مهندسانی که ضامن استاندارد 13/32 را ترجیح می دهند یک خانواده سوئیچ غیرمعمول طراحی کرده است. به دلیل محدودیت های فضای صفحه عقب، باید از مینیاتور استفاده شود. در هر حالت، این سوئیچ ها جریان سالم را حفظ می کنند.

    اخیراً، سوئیچ های مینیاتوری ضامن "اهرم قفل" ضد حادثه را برای استفاده در عملیات سوئیچینگ خطرناک، به ویژه در کنترل ماشین آلات و پانل های ابزار هواپیما، معرفی کردند. این کلیدهای قفل اهرمی، در حال حاضر در انواع تنظیمات تک و دو قطب، نگهدارنده یا مرکز خاموش موجود هستند.

     

    نوآوری هایی که در کلیدهای ضامن مینیاتوری یافت می شود بسیار زیاد است. آنها با انواع ترمینال ها، از جمله درب، برج و انواع پین طراحی شده اند که برای کاربردهای مدار چاپی ایده آل هستند. رنگ برای عملگرهای سوئیچ های مینیاتوری مفید است. روند جدیدی که توسط صنعت کلید مینیاتوری آغاز شده است، استفاده از این کلاه های رنگی و فلورسنت برای شناسایی راحت تر و سریعتر دستگاه های عملیاتی در تجهیزات آزمایش و رایانه است. این طرح شناسایی رنگ اکنون برای کلیدهای بزرگتر به تصویب رسیده است.

     

    • روتاری های مینیاتوری

     

    بزرگترین تبدیل از استاندارد به مینیاتور در صنعت احتمالاً در زمینه سوئیچ دوار اتفاق افتاده است. یکی از مبتکران Daren است که برای سال های متمادی خط کاملی از سوئیچ های دوار با قطر 1/2 اینچ تولید کرده است. نه تنها اندازه چرخان ها کاهش یافته است، بلکه اوک اخیراً گروهی از سوئیچ های دوار بسیار کوچک را با قطر فقط 0.093 مهندسی کرده است. این کلیدها به طور واضح برای جوشکاری مستقیم به تراشه های مدار مجتمع و همچنین برای مدارهای کپسوله شده طراحی شده اند. چرخش مینیاتوری 1/2 با یک ویژگی توقف قابل تنظیم داخلی، به کاربر اجازه می دهد موقعیت های توقف را برای تأمین نیازهای خود تغییر دهد.

     

    به دلیل ساختار جمع و جور موجود در مینیاتورهای دوار، گنجاندن تعداد زیادی قطب با سطح تماس مناسب دشوار است. به همین دلیل، معمولاً در مقایسه با سوئیچ های دوار اندازه استاندارد، روتاری های مینیاتوری دارای جریان پایین تر و ولتاژ پایین تر هستند. امید به زندگی بالقوه در سوئیچ های دوار بسیار متفاوت است، از 10000 تا بیش از 100000 عملکرد دارند. بسیاری از این روتاری ها به صورت تصویری در یک باند آب بندی می شوند و برخی دیگر مانند سوئیچ چرخشی جانکو مشخصات نظامی را دارند. با این حال، بسیاری از سوئیچ های دوار مینیاتوری درجه یک، وجود دارد که در حال حاضر با چندین باند ساخته می شوند.Daren، روتاری های مینیاتوری خود را به عنوان نصب "دکمه سوئیچ" در جایی که فضای پشت تابلو عالی است فراهم می کند. در این نوع نصب، سوئیچ چرخشی برای ترمینال ها فقط به 3/16 پشت پنل نیاز دارد.

     

    کلیدهای دکمه ای مینیاتوری

     

    دو نوع اساسی کلید دکمه ای مینیاتوری وجود دارد: ضربه محکم و ناگهانی. احتمالاً گسترده ترین نوع آن، سوئیچ دکمه ای کوچک را دارد که دارای قطر 1/2 "تا 1/4 است. نوع ضربه محکم و ناگهانی معمولاً به یک نیروی محرک منصفانه نیاز دارد که به ترتیب 16 اونس تا 60 اونس است. در مقایسه، برای انواع مختلف سوئیچ عملکرد بی صدا، فقط 3 تا 16 اونس مورد نیاز است.

     

    امتیاز فعلی 5 تا 10 A در 117 ولت ac در سوئیچ های ضربه محکم معمول در نظر گرفته می شود. انواع عملکرد بی صدا حداکثر توان جریان حدود 1 آمپر در ولتاژ 117 ولت دارند. کلیدهای دکمه ای فشاری، به صورت معمول باز یا بسته می شوند. برخی از تولیدکنندگان نسخه های دو پرتاب 1 و 2 قطبی را تولید می کنند و یک کلید دکمه فشاری، به صورت 4 پرتوی دو قطب در بازار وجود دارد که 6 آمپر را در 117 ولت جریان هوا با استفاده از 1/2 حمل می کند. با افزایش تولید رایانه، کلید دکمه ای روشن برای ایجاد نیاز روزافزون به سوئیچ بصری ایجاد شده است.

     

    لامپ های کوچک سری T-1 با امید به زندگی در حال حاضر به وفور یافت می شوند و اجازه داده اند که سوئیچ دکمه کوچک را در صفحه های پیچیده نصب کنید. تنوع زیاد کلیدهای دکمه ای روشن، سریعترین بخش صنعت سوئیچ را رشد می دهد. این دکمه های فشار کوچک در هر دو نسخه تک و دسته ای موجود هستند. فقط اندازه انگشت انسان امکانات کوچک سازی کلید مینیاتوری را محدود می کند.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت آژندبرق مراجعه نمایید.

     

    نظرات
    01/03/1401 10:12 ق.ظ
    دلیل اینکه نیاز است از مدارهای الکتریکی را در برابر اضافه بار حفاظت کنیم چیست؟
    01/03/1401 10:12 ق.ظ
    نحوه تست کلید مینیاتوری به چه صورت است؟
    01/03/1401 10:15 ق.ظ
    پاسخ به سوال:
    دلیل اینکه نیاز است از مدارهای الکتریکی را در برابر اضافه بار حفاظت کنیم چیست؟
    جواب:
    از مهمترین عوامل موثر در آتش کابل های برقی، می توان به اضافه جریان یا اضافه بار اشاره کرد. اضافه بار به وضعیتی گفته می‌شود که در آن جریانی بیش از آنچه انتظار می‌رفته ‌است از یک هادی عبور می‌کند که منجر به تولید گرمای بیش از حد می‌شود و خطر آتش‌سوزی و خسارت به تجهیزات را در پی دارد . برخی از دلایل اضافه‌بار عبارتند از اتصال‌کوتاه، افزایش بیش از اندازه بار و طراحی نادرست.
    01/03/1401 10:15 ق.ظ
    پاسخ به سوال:
    نحوه تست کلید مینیاتوری به چه صورت است؟
    جواب:
    تست کلید مینیاتوری بسیار ساده است و برای این کار لازم است ابتدا کلید مینیاتوری مطابق با نقشه اتصال آن، در مدار بسته شود. سپس جریانی بالاتر از جریان مجاز آن، به آن وارد می کنیم. در صورتی که مینیاتوری سالم باشد، قطع می کند و با همین روش ساده می توانیم سالم بودن یا نبودن کلید را تشخیص بدهیم.
    انصراف از نظر