social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
بسته
تماس با ما :
۰۹۱۲۱۰۱۲۴۸۱
    فیلترها
    تنظیمات
    جستجو

    انواع پدال صنعتی کدام اند؟

    درست است که در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع پدال صنعتی صحبت کنیم اما باید گفت که بهتر است که تعریف و توضیح کوتاهی از پدال صنعتی داشته باشیم و بدانیم که منظور از پدال چیست؟ و سپس انواع آن را بررسی کنیم.

    مواردی که در این پست مورد بررسی قرار می گیرند عبارت اند از:

    • تعریف پدال
    • ریشه کلمه " پدال"
    • انواع پدال
    • پدال صنعتی
    • پدال پایی
    • انواع پدال صنعتی
    • کاربرد پدال صنعتی (میکروسوئیچ پدالی )
    • نحوه کارکرد پدال پایی صنعتی و انواع آن
    • کلید پدالی دوبل محافظ دار
    • عملکرد کلید پدالی دوبل محافظ دار
    • مزیت‌های استفاده از کلید پدال محافظ دار فلزی
    • پدال در زری‌بافی
    • پدال در سازهای موسیقی
    • پدال چرخ خیاطی
    • پدال اعلام سرقت دزدگیر
    • پدال پایی برقی
    • مقایسه میکروسوئیچ و پدال سوئیچ

    پـِدال ( یا پایدان، پایی، جاپایی، پادک، رکاب، پنجه رکاب) اهرمی است که با نیروی پای انسان به حرکت آید. از گونه‌های پدال می‌توان از پدال گاز، پدال ترمز و پدال کلاچ در خودروها نام برد. بسیاری از ابزار ها وسایل هستند که برای کنترل و انجام برخی از عملکردها از پدال استفاده کرد و برای صدور فرمان های الکتریکی و ... میتوان از متنوع ترین پدال ها در وسایل استفاده کردو بهره برد. برای خودروها قفل ویژه‌ای نیز به نام قفل پدال وجود دارد تا از دزدی خودرو جلوگیری کند. پدال در ابزارهای گوناگون مانند چرخ خیاطی و دوچرخه هم کاربرد دارد.

    ریشه کلمه " پدال"

    به پدال دوچرخه در فارسی رکاب (از ریشه رَکَب عربی، به معنی سوار شدن ) یا پایدان (در برخی لهجه‌ها مثل شیرازی) گفته می‌شود. همچنین در برخی قایق‌های تفریحی پدالهایی تعبیه شده‌است و به اینگونه قایق‌ها، قایق پدالی گفته می‌شود.

    صندلی‌های پدالی در سلمانی‌ها و مطب‌های دندانپزشکی به کار می‌روند و برخی شیرهای پدالی مایعات هم در دندانپزشکی و غیره کاربرد دارند. در صنعت نیز دستگاه‌های زیادی هستند که در بخشی از آنها پدال بکار می‌رود مانند دستگاه مینی‌یونیت در سوراخکاری.

    پدال صنعتی

    پدال صنعتی وسیله ای است که با استفاده از نیروی مکانیکی که از طرف اپراتور از طریق دست یا پا به آن وارد می شود، تغییر وضعیت داده و باعث اتصال الکتریکی ، و در نتیجه راه اندازی دستگاههای برقی می شود.

    پدال صنعتی

     پدال پایی

    پدال پایی در دسته پدال های صنعتی قرار می گیرد و در اصطلاح پدال سوئیچ نیز نامیده می شوند. این پدال ها شباهت بسیار زیادی با میکروسوئیچ ها دارند و تنها یک تفاوت در بین آن ها وجود دارد. در واقع نحوه عملکرد میکروسوئیچ ها به این صورت است که با وارد آمدن فشار و ضربه بر روی کنتاکت هایشان، کار را شروع می کنند. اما کارکرد پدال های صنعتی کمی متفاوت تر می باشد.

    پدال هایی که در چرخ های خیاطی به کار گرفته می شوند نمونه ای از پدال های صنعتی به شمار می روند. نحوه کارکرد پدال های صنعتی بسیار راحت بوده و با سهولت انجام می شود. به طور مثال کارگری را در نظر بگیرید که در هنگام کار کردن نمی تواند از دست‌هایش استفاده کند، اما پدال صنعتی نیازی به دخالت دست ندارد و کارگر می تواند تنها با فشردن پدال به وسیله پا، ابزاری مانند جک را جا به جا کرده و شیر برقی را باز و بسته نماید.

    همانطور که میدانید پدال ها هم دارای انواع مختلفی هستند و به واسطه تنوعی که دارند در صنایع و کارهای متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند. پـِدال های صنعتی وسیله ایی هستند مکانیکی  که با نیروی پای انسان  کار می کند و  جهت راه اندازی دستگاهها ی برقی وغیره استفاده می شود. پدال های صنعتی یا پدال سوئیچ، قطعه ایی مانند کلید هستند.

    با این تفاوت که کلیدها به وسیله دست یا اهرم برق و یا جریان برق را قطع و وصل می کنند ولی در پدال های صنعتی بصورت مستقیم توسط دست قطع و وصل انجام نمی شود مانند پدال های چرخ خیاطی که با فشردن پا بر روی پدال، چرخ خیاطی شروع به کار می کند همه پدال ها صنعتی برقی پنوماتیکی و هیدروایکی هم همینطور هستند.

    به عنوان مثال می توان گفت هنگامی که کارگری مشغول انجام کار توسط دست هایش است می تواند همزمان با استفاده از پای خود پدال صنعتی را فشرده و وسیله ای مانند جک را جا به جا کند یا شیر برقی را باز و بسته کند.


    پدال صنعتی چیست؟


    همان طور که اشاره شد، پدال های صنعتی شبیه به میکروسوئیچ بوده و در کارهای صنعتی زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. در بسیاری از کارخانه ها و شرکت های بزرگ که کمپرسور هوای مرکزی در آن وجود دارد، می توان به منظور کاربرد سوئیچ های صنعتی، از پدال های پنوماتیکی صنعتی استفاده می شود.

     

    پدال های برقی صنعتی، اغلب در ابزارهایی همچون برش، پرس، پمپ، جک و شیرهای برق مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پدال ها، بیشتر به عنوان پدال پایی استفاده می شوند اما می توان از آن به صورت دستی نیز استفاده نمود. سازندگان و تولید کنندگان پدال های صنعتی بر اساس نیاز مشتری، این نوع از پدال ها را در سایزها و مدل های مختلفی تولید و روانه بازار می کنند. در واقع کاربرد هر کدام از پدال های تولید شده متفاوت بوده و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

    پدال های صنعتی در اندازه ها و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از مهمترین مدل های این نوع از پدال ها می توان به پدال نیم حفاظ، پلاستیکی و فلزی اشاره نمود. در پدال حفاظ دار، فرد باید پای خود را داخل محفظه پدال قرار دهد تا پدال صنعتی شروع به حرکت کند. مغزی درون پدال ها دارای کنتاکت بوده که با استفاده از کنتاکت به راحتی باز و بسته می شوند. در بسیاری از مدل های خاص، می توان تعداد کنتاکت ها را بر اساس نیاز خود افزایش داد.

    مراحل کار پدال صنعتی

    سوئیچ پای ایمنی دارای دو بلوک تماس است که هر یک دارای یک کنتاکت NO و یک کنتاکت NC است. دو بلوک تماسی برای اتصال آسان یک موتور تک فاز به هم متصل شده اند. جریان کار عادی با فشار دادن پدال تا نقطه فشار شروع می شود تا دو کنتاکت NO بسته شوند و موتور شروع به کار کند. اگر در صورت خطر، پدال را فراتر از مقاومت نقطه فشار فشار دهید، کنتاکت های NC با رانش مثبت باز می شوند و موتور متوقف می شود. در همان زمان، چفت مستقل عمل می کند و مخاطبین NC را در موقعیت باز نگه می دارد. این مانع از ادامه کنترل خارج شدن یا راه اندازی مجدد قطعات ماشین می شود.

    سوئیچ پای ایمنی دارای دو بلوک تماس است که هر یک دارای یک کنتاکت NO و یک کنتاکت NC است. دو بلوک تماسی برای اتصال آسان یک موتور تک فاز به هم متصل شده اند. جریان کار عادی با فشار دادن پدال تا نقطه فشار شروع می شود تا دو کنتاکت NO بسته شوند و موتور شروع به کار کند. اگر در صورت خطر، پدال را فراتر از مقاومت نقطه فشار فشار دهید، کنتاکت های NC با رانش مثبت باز می شوند و موتور متوقف می شود. در همان زمان، چفت مستقل عمل می کند و مخاطبین NC را در موقعیت باز نگه می دارد. این مانع از ادامه کنترل خارج شدن یا راه اندازی مجدد قطعات ماشین می شود.

    پس از رفع خطر، تنها پس از رها کردن دستی سوئیچ با استفاده از یک دکمه فشاری در بالای محفظه، دستگاه را می توان دوباره راه اندازی کرد. سپس کنتاکت ها دوباره آزاد می شوند و به موقعیت اولیه خود باز می گردند ( کنتاکت های NO باز و کنتاکت های NC بسته می شوند ).


    انواع پدال صنعتی


    انواع  پدال  صنعتی در سایزهای مختلف تولید می شوند که هر کدام مناسب استفاده در کاربردی خاص هستند. از نظر نوع حفاظ روی پدال، پدال صنعتی به سه دسته پدال حفاظ دار ، پدال نیم حفاظ و پدال بدون حفاظ تقسیم می شوند.


    پدال صنعتی حفاظ دار معمولا در محیط هایی که امکان سقوط اجسام بر روی پدال و عملکرد ناخواسته پدال وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.پدال صنعتی کوچک بدون حفاظ که به اسم پدال چرخ خیاطی نیز شناخته شده است معمولا در کاربرد هایی که نیاز به ایمنی زیادی جهت جلوگیری از کارکرد ناخواسته پدال نیست مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال با توجه شرایط حال حاضر گسترده ترین کاربرد پدال صنعتی کوچک بدون حفاظ در ساخت دستگاه ضد عفونی کننده پدالی جهت جلوگیری از انتشار بیماری کرونا برای استفاده در محیط های اداری، بانک ها، مساجد، مطب ها، مدارس و ... می باشد.

     انواع پدال صنعتی

    نصب پدال صنعتی

    برای نصب و سیم بندی پدال صنعتی باید به قابلیت جابه جایی، ثابت بودن، تعداد پلاتین ها و مسائل مربوط به جلوگیری از فرمان اشتباه دقت کرد. در شرایطی که پدال باید قابلیت جابه جایی کمی داشته باشد از کابل برای اتصال استفاده می شود. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از کابل در محیط های صنعتی حتما موارد حفاظت از آن مانند لوله های فلزی را لحاظ کنید. در صورت ثابت بودن نیز می توان از انواع پیچ و مهره برای نصب فیزیکی استفاده کرد. از پدال های صنعتی مواقعی استفاده می شود که اپراتور باید از دستان خود جهت کار بی خطری استفاده کند. به عبارت ساده تر قبل از نصب و سیم بندی باید به این اطمینان برسید که دستان اپراتور در خطر نخواهد بود. به عنوان مثال تاحد ممکن از پدال در مدار فرمان پرس یا گیوتین استفاده نکنید. با این کار ممکن است اپراتور از دستان خود برای نگه داشته قطعه و از پا برای صادر کردن فرمان استفاده کند. در بسیاری از این شرایط دستان اپراتور توسط ماشین های خم، برش و غیره به شدت آسیب دیده است.

    کاربرد پدال صنعتی (میکروسوئیچ پدالی )

    پدال های صنعتی برقی، پنوماتیکی، هیدرولیکی در وسایلی همچون:

    • ابزار های برش
    • پرس
    • پمپ
    • جک
    • شیرهای برقی دزدگیر ها
    • تجهیزات پزشکی

    کاربرد دارند.پدال های صنعتی دارای سایز های مختلفی هست که بر اساس کاربرد متفاوت هستند این پدال ها در سه مدل نیم حفاظ ، حفاظ دار و بدون حفاظ، پلاستیکی و فلزی تولید و عرضه می شوند .

    در مدل حفاظ دار حتما لازم است تا پای کاربر درون محفظه پدال قرار بگیرد تا پدال صنعتی شروع به کار کند و اینگونه نیست که با کوچکترین برخوردی پدال فشرده شود.مغزی داخلی پدال ها دارای ۲ کنتاکت باز و بسته هست که امکان افزایش تعداد کنتاکت ها در بعضی مدل ها وجود دارد.

    پدال های برقی صنعتی در وسایلی همچون ابزار های برش، پرس، پمپ، جک و شیرهای برقی کاربرد دارند.بیشتر مواقع از این پدال ها به عنوان پدال پایی استفاده می شود اما می توان به صورت دستی هم از آن ها استفاده کرد .


    کاربرد پدال صنعتی (میکروسوئیچ پدالی (


    پدال های صنعتی برقی، پنوماتیکی، هیدرولیکی در وسایلی همچون ابزار های برش، پرس، پمپ، جک و شیرهای برقی دزدگیر ها و تجهیزات پزشکی کاربرد دارند.پدال های صنعتی دارای سایز های مختلفی هست که بر اساس کاربرد متفاوت هستند این پدال ها در سه مدل نیم حفاظ ، حفاظ دار و بدون حفاظ، پلاستیکی و فلزی تولید و عرضه می شوند .

    در مدل حفاظ دار حتما لازم است تا پای کاربر درون محفظه پدال قرار بگیرد تا پدال صنعتی شروع به کار کند و اینگونه نیست که با کوچکترین برخوردی پدال فشرده شود.مغزی داخلی پدال ها دارای 2 کنتاکت باز و بسته هست که امکان افزایش تعداد کنتاکت ها در بعضی مدل ها وجود دارد.


    پدال های برقی صنعتی در وسایلی همچون ابزار های برش، پرس، پمپ، جک و شیرهای برقی کاربرد دارند.بیشتر مواقع از این پدال ها به عنوان پدال پایی استفاده می شود اما می توان به صورت دستی هم از آن ها استفاده کرد .


    نحوه کارکرد پدال پایی صنعتی و انواع آن

    پدال پایی در انواع و اقسام مختلف و برای کاربردهای گوناگونی طراحی و تولید می شوند. این نوع از پدال ها در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع پدال پایی همان طور که از اسمش پیداست، تنها با فشار پا، شروع به کار می کند و نیازی به دخالت دست نیست. در حالی که سایر تجهیزات مانند شستی ها، کنترلرهای جرثقیل و جوی استیک ها، برای شروع کار نیاز به دخالت دست ها دارند. در این نوع از پدال پایی، در صورتی که اپراتور در نزدیکی دستگاه نشسته باشد، همزمان می تواند با استفاده از دست و پای خود دو کار متفاوت را انجام دهد.


     
    پدال های پایی به دلیل کارکرد ساده ای که دارند، طرفداران زیادی را به سوی خود جذب نموده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع می توان صادر نمودن فرمان های الکتریکی توسط پاها را به وسیله یک یا چند پدال انجام داد. پدال های پایی بر اساس نوع خروجی، تعداد خروجی و همچنین تعداد عملکردها، در انواع و اقسام مختلفی طراحی و ساخته می شوند.


     
    پدال های پایی از لحاظ نوع خروجی، به مدل های آنالوگ و دیجیتال دسته بندی می شوند. عملکرد این نوع از پدال ها همانند شستی ها به صورت لحظه ای بوده و به محض برداشتن فشار از روی آن، به صورت اولیه خود باز می گردند. در نوع آنالوگ پدال پایی، می توان علاوه بر قطع و وصل دستگاه، کنترل و مدیریت سرعت را نیز انجام داد.

     نحوه کارکرد پدال پایی صنعتی و انواع آن


    کلید پدالی دوبل محافظ دار


    پدال‌های صنعتی فلزی به عنوان یک کلید پدالی سوئیچ همانند انواع میکروسوئیچ در فعالیت‌های صنعتی کاربردی مهم و زیادی دارند. انواع کلید پدالی تک یا دوبل در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سایت‌های صنعتی به منظور کنترل و فرمان دادن به دستگاه‌های صنعتی از قبیل برش، پرس، پمپ، جک و شیرهای برق مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل خرید آنها در بازار امروز کشور افزایش رو به رشدی داشته است. از انواع کلید پدالی پایی صنعتی علاوه بر افزایش سرعت فرایند تولید به راحتی کار اپراتور دستگاه‌های مختلف صنعتی کمک شایانی می‌کند.


    عملکرد کلید پدالی دوبل محافظ دار :


    این کلید پدال سوئیچ عملکردی شبیه به انواع میکروسوئیچ دارد با این تفاوت که در میکروسوئیچ‌ها به صورت خودکار و با برخورد اجسام به کانتکت هایشان جریان الکتریکی قطع یا وصل می‌شود ولی در کلید پدالی این کانتکت‌ها در زیر پدال دستگاه تعبیه شده‌اند که در صورت وارد شدن فشار پای اپراتور به پدال، آنها با هم برخورد می‌کنند و جریان الکتریکی متصل می‌شود و با برداشتن این فشار اتصال کانتکت‌ها قطع شده و جریان برق هم قطع می‌شود. در نمونه‌های دوبل کلید پدالی پایی اپراتور می‌تواند دو دستگاه صنعتی را به راحتی کنترل کند یا دو فرمان متفاوت را به یک دستگاه صنعتی بدهد.


    مزیت‌های استفاده از کلید پدال محافظ دار فلزی:


    •    افزایش عملکرد اپراتور به این صورت که با پا جریان الکتریکی دستگاه را قطع و وصل می‌کند و آن را کنترل می‌کند و می‌تواند با دست به کار دیگری مثل مرتب کردن محصول، برداشتن محصول از روی نوار نقاله و… بپردازد.
    •    با استفاده از این محصول امکان کنترل دو دستگاه صنعتی به صورت مجزا توسط یک اپراتور فراهم می‌شود.
    •    از این محصول می‌توان به عنوان پدال دستگاه‌های ضد عفونی کننده برقی در محیط‌های مختلف اداری، بیمارستانی یا کارگاهی استفاده کرد.
    •    اپراتور با استفاده از این محصول می‌تواند دستگاه صنعتی را کنترل کند و در مواقع حساس به سرعت جریان برق دستگاه‌هایی مثل دستگاه پرس یا برش کاری را قبل از آسیب رسیدن به افراد یا کالای تولید شده قطع کند.


    پدال در زری‌بافی


    پدالها تخته‌های باریک و بلندی هستند که درقسمت پائین دستگاه زری‌بافی، زیر پای بافنده قرار دارند. تعداد پدالها بسته به نوع پارچه و تعداد وردهای دستگاه متغیر است. درپارچه زری چهار پدال برای کشیدن چهار ورد و یک پدال برای عوض کردن کارت ژاکارد استفاده می‌شود. با پائین بردن هریک از پدالها به وسیله فشار پا گروه معینی از تارها بالا کشیده می‌شوند تا پود از آنها عبور کند.


    پدال در سازهای موسیقی


    برخی ابزار موسیقی مانند پیانو و ارگ و گهگاه چنگ، سنتور، ویبرافون و سینتی سایزر هم دارای پدال برای تغییر در صدا هستند. برای تأثیری که این پدالها در نوا می‌گذارند در فارسی اصطلاح «واخوان» به کار رفته‌است. پدال را در سنتور برای جلوگیری از شکست هارمونیکی به کار می‌برند.


    اکثر پیانوها دارای سه پدال و برخی از آنها دارای دو پدال هستند. پدال سمت راست پدال نگهدارنده خوانده می‌شود. فشار دادن این پدال به طرف پایین موجب می‌شود تا خفه کن‌های نمدی عقب بروند و از سیم دور شوند؛ بنابراین حتی پس از برداشتن انگشت از روی شستی پیانو نیز آوای نتها به علت ادامه ارتعاش سیم ها تداوم می‌یابد. عقب رفتن خفه کن‌های نمدی موجب آزادی ارتعاش همه سیمها می‌شود و در نتیجه صدای قویتری به گوش می‌رسد.


    پدال سمت چپ یا پدال نرم برای کاهش یا نرم کردن صدا به کار می‌رود. در پیانوهای عمودی و برخی از پیانوهای بزرگ فشار دادن این پدال به سمت پایین موجب می‌شود چکشهای نمدی پیانو به سیمها نزدیکتر شوند. کاهش فاصله چکش و سیم باعث می‌شود که صدای حاصل شدت کمتری داشته باشد. در اکثر پیانوهای بزرگ، استفاده از پدال نرم، موجب می‌شود تا ردیف چکشها به یک سو حرکت کنند و در نتیجه چکش به جای سه سیم تنها بر دو سیم ضربه بزند و صدای کمتری ایجاد شود.


    پدال میانی در بسیاری از پیانوهای امروزی به قابلیت اجرایی موسیقی می‌افزاید و در مواردی برای نوازنده در حکم دست سوم او عمل می‌کند. در پیانوهای غیر حرفه‌ای، با فشار دادن این پدال، یک قطعه پارچه نسبتاً ضخیم، میان چکشها و سیمها قرار می‌گیرد و شدت صدا را زیاد می‌کند.

     پدال در سازهای موسیقی


    پدال چرخ خیاطی


     پدال پایی چرخ خیاطی جز وسایل پرکاربردی است که از قطعات و اجزا مختلفی ساخته شده است. یکی از اجزا چرخ خیاطی ، پدال است. در خرید چرخ خیاطی باید به اجزا آن دقت کنید. اگرچه هر قدر امکانات دستگاه بیشتر باشد، قیمت چرخ خیاطی نیز بیشتر خواهد شد، با این حال باید صرفنظر از قیمت چرخ خیاطی ، امکانات آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. در برخی از انواع چرخ خیاطی پدال به عنوان یک لوازم جانبی محسوب می شود اما در برخی دیگر، یکی از قطعات اصلی در چرخ خیاطی محسوب می شود که باید همراه با چرخ خیاطی باشد. انواع دستی چرخ خیاطی که در گذشته بسیار پرکاربرد بودند و هنوز هم استفاده از آنها در برخی موارد وجود دارد، در صورت بستن موتور بر روی آنها نیاز به پدال دارند.


    پدال در واقع وسیله ای برای کنترل سرعت دوخت است که در تمیز و درست دوخته شدن پروژه بسیار موثر است. شما با استفاده از پدال در هنگام دوخت می توانید سرعت حرکت سوزن را متناسب با نوع دوخت تنظیم کنید. این قطعه می تواند تاثیر به سزایی در سهولت دوخت داشته باشد. تنها در هنگام استفاده از آن باید قادر به ایجاد تعادل بین دوخت و حرکت پای خود باشید. در برخی از انواع چرخ خیاطی می توانید برای کنترل پدال از دست خود استفاده کنید.


    استفاده از پدال در اکثر انواع چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی رایج است و می تواند کاربردی و مفید باشد. پدال در انواع مختلف وجود دارد و شما می توانید بسته به نوع چرخ خیاطی خود، مناسب ترین مدل پدال را انتخاب نمایید. در بخش لوازم جانبی در فروشگاه اینترنتی چرخ خیاطی می توانید انواع مختلف پدال را مشاهده نمایید و بهترین نمونه را خریداری نمایید.


    پدال اعلام سرقت دزدگیر


     
    پدال اعلام سرقت یا پدال زیر پایی همانند یک سوئیچ عمل انجام می دهند به طوری که با قرار دادن آن در زیر پای کارمند می توان در مواقع خطر با فشردن آن دزدگیر را در وضعیت آژیر یا به اصطلاح خطر قرار دهید.


     
    پدال پایی برقی :


     
    ممکن است که پدال پایی برقی را در وسایل و تجهیزات کوچک از جمله چرخ خیاطی تا وسایل و تجهیزات بزرگ از جمله دستگاه های برش مشاهده کرده باشید. پدال های برقی صنعتی، اغلب در ابزارهایی مانند موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند :
     
    •    دستگاه های برش
    •    دستگاه های پرس
    •    پمپ های مختلف
    •    جک و شیرهای برق
     
    این نوع پدال ها، بیشتر به عنوان پدال برقی پایی استفاده می شوند اما می توان از آن به صورت دستی نیز استفاده نمود. سازندگان و تولید کنندگان پدال های صنعتی بر اساس نیاز مشتری، این نوع از پدال ها را در سایزها و مدل های مختلفی تولید و روانه بازار می کنند. در واقع کاربرد هر کدام از پدال های تولید شده متفاوت بوده و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

    استفاده از پدال های پایی الکتروکوتر


    در الکتروکوتر از پدال دو پایه برای فعال کردن ژنراتورها استفاده می شود. برای راه اندازی و فعال سازی دستگاه الکتروکوتر تک قطبی و دوقطبی می توانید از دو پدال استفاده کنید. هنگامی که الکترودارک را روی حالت تک قطبی قرار می دهید، پدال زرد را فشار دهید تا حالت برش انتخاب شود و زمانی که پدال آبی را فشار می دهید، حالت انعقاد انتخاب می شود.


    فشار دادن همزمان پدال های زرد و آبی هیچ یک از موقعیت های فوق را فعال نمی کند. هنگامی که الکتروکوتر خود را در حالت دوقطبی قرار می دهید، اگر هر دو پدال را همزمان فشار دهید یا اگر یکی از پدال ها را همزمان فشار دهید، حالت دوقطبی فعال می شود.


    ساختار پدال های پای الکتروکوتر


    ساختار و طراحی پدال پایی الکتروکوتر به گونه ای است که در مواجهه با آب یا مایعات آسیبی نبینند و همچنین نسوز هستند. مقاومت در برابر آتش این پدال ها امکان استفاده از آن ها را در محیط هایی با نشت مواد بی حس کننده و ضد عفونی کننده فراهم می کند. در ضمن اگر می خواهید پدال ها را ضد عفونی کنید، می توان گفت که می توانید مستقیماً از مواد ضدعفونی کننده برای آن ها استفاده کنید.


    اگر دستگاه الکتروکوتر را انتخاب می کنید که پدال های آن ضد آب نیست، باید در مکان هایی که مواد ضدعفونی کننده و قابل اشتعال وجود ندارد از آن استفاده کنید. این دستگاه نباید بیش از 30 سانتی متر از محل انتشار گاز بی حس کننده قرار گیرد.


    هنگام نگهداری از پدال های پای الکتروکوتر باید به یک نکته مهم توجه کرد.

    نکته این است که نباید سیم پدال را بیش از حد سفت کنید یا از پیچیده شدن آن به دور سیم جلوگیری کنید. مهم است که کابل ها را برای حرکت دادن پدال ها نکشید و به اتصال کابل به پدال ها فشار وارد نکنید. همچنین از خم شدن سیم های کابل و پدال به صورت محکم و با فشار خودداری کنید.


    پاسوئیچ دیجیتالی صنعتی:


    در نوع دیجیتال پدال صنعتی می توانید با پا گذاشتن یک یا چند سینک را تحریک کنید. در واقع از پلاتین مورد نظر برای کنترل آنی در مدار فرمان استفاده می شود. پدال با حفاظ فلزی قابل استفاده در مکان ها و محیط های صنعتی می باشد. این محافظ ها از پا در برابر برخورد اجسام و اجسام سنگین محافظت می کند.


    بسته به نوع سیستم، می توان از یک یا چند پدال در پدال دیجیتال استفاده کرد. نوع فرمان و محل زیرپایی نیز ملاحظات مهمی برای پدال های صنعتی است. پدال های نشسته باید جای مشخصی برای پای اپراتور داشته باشند. موقعیت پا باید طوری طراحی شود که خروجی پدال را تحریک نکند.


    همچنین برای نصب و سیم کشی پدال های صنعتی باید به تعداد سینک ها، تحرک و پایداری آن ها توجه کرد. اگر پدال به تحرک کمی نیاز دارد، از یک کابل برای اتصال آن استفاده کنید. پس از ثابت شدن پدال می توانید از پیچ و مهره های مختلف برای نصب فیزیکی استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر قصد استفاده از کابل در محیط های صنعتی را دارید، از آنها برای محافظت از لوله های فلزی استفاده کنید.


    مقایسه میکروسوئیچ و پدال سوئیچ


    این محصول عموما به میکروسوئیچ پدالی نیز شناخته میشود! عملکرد یک میکرو سوئیچ با این واقعیت مشخص می شود که یک نیروی بسیار کوچک توسط یک محرک به این قطعه وارد شود. بیشتر آنها از یک نوار محرک فلزی سفت و محکم تشکیل شده اند که مشابه فنر است،وقتی نیروی خاصی روی دکمه آن وارد واکنش نشان داده و کنتاکت های آن به صورت خودکار عمل می کنند. اما میکروسوئیچ پدالی و یا سوئیچ پدالی به صورت دستی و به وسیله شخصی که با آن کار می کند انجام کار می کند. اندازه آن ها بزرگ است و در کارخانه جات استفاده زیادی دارند.

    دوچرخه ثابت یا پدال برقی پایی

    پدال های برقی پا برای بیمارانی که تحت درمان و اصلاح حرکت و همچنین توانبخشی و فیزیوتراپی منظم هستند در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، کسانی که می خواهند عضلات مچ پا، ساق پا، زانو و دست خود را تقویت کنند، می توانند بدون خروج از خانه، با کمک پدال برقی درمان دست و پا، عضلات خود را تمرین دهند.

    این دستگاه اثر محرک خوبی بر روی عضلات و گردش خون دارد و از آتروفی عضلانی جلوگیری می کند. برای افراد مسن و افراد دارای معلولیت حرکتی و همچنین کسانی که می خواهند عضلات خود را تقویت کنند توصیه می شود. از یک دستگاه پدال دست و پا برقی بهره مند شوید. از پدال های برقی پایی می توان به راحتی برای حرکت دادن بدن در هنگام استفاده از تلفن، استفاده از کامپیوتر یا تماشای تلویزیون استفاده کرد.

    مزایای استفاده از پدال های برقی

    پدال های برقی برای افرادی که تحرک محدودی دارند و به دلیل کهولت سن توانایی ورزش کمتری دارند گزینه بسیار مناسبی است.
        مناسب برای کسانی که نیاز به فیزیوتراپی دست و پا دارند
        اندازه کوچک و وزن سبک
        مناسب برای افراد مسن
        کاهش خطر تصادفات دوچرخه سواری در خیابان های شلوغ

    نحوه استفاده از پدال فیزیوتراپی دست و پا

    همانطور که قبلا ذکر شد، پدال فیزیوتراپی دست و پا برقی مانند یک دوچرخه خانوادگی بسیار کوچک است که می توانید در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید.همچنین لازم به ذکر است که پدال عملکرد تنظیم سرعت چرخش را دارد، به طوری که می توانید سرعت چرخش چرخش پدال مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا را با توجه به قدرت عضلانی خود تنظیم کنید و به تقویت و ترمیم دست و پای خود کمک کنید. ماهیچه ها انجام دادن . علاوه بر این می توانید حرکت چرخشی پدال درمانی را در دو حالت رو به جلو و عقب انجام دهید که به تقویت عضلات شما کمک می کند.

    یک: شخصی روی صندلی می نشیند که رکاب زیر پایش دارد.

    دو: فرد روی زمین می نشیند و پدال را در مقابلش قرار می دهد.

    تاثیر هر دو حالت تقویت عضلات پا و همچنین تقویت عضلات دست است.

    تمام کارهای انجام شده توسط پدال فیزیو الکتریک روی مانیتور دیجیتال پدال قابل مشاهده است.

    شما می توانید این پدال برقی را به راحتی با قیمت مناسب در مرکز ما تهیه کرده و در منزل، کلینیک یا مرکز توانبخشی و یا مرکز سالمندان از آن استفاده کنید.

    مزایای پدال برقی در چرخ خیاطی برقی

    این نوع چرخ به دلیل کیفیت و کارایی بالا انتخاب بسیار مناسبی برای افراد مبتدی است.
        در انواع مختلف، با ویژگی ها و آهنگ های متفاوت تولید می شود.پدال پایی موتوردار آن به خیاطان کنترل بیشتری روی دوخت و پارچه می دهد.
        چرخ خیاطی پدال برقی بسیار سریعتر از چرخ خیاطی دستی عمل می کند.

    قیمت پدال صنعتی

    قیمت پدال‌ صنعتی به شدت به نوع و برند پدال، ویژگی ‌ها و امکانات آن، کیفیت ساخت، مقاومت در برابر شرایط محیطی، تعداد و نوع دستگاه ‌های کنترلی متصل به پدال و همچنین استانداردهای ایمنی و صنعتی مورد نیاز بستگی دارد. . پدال‌ های صنعتی از مدل‌ ها و اندازه‌ های متنوعی برخوردارند که قیمت آن ‌ها بسته به این عوامل متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که انتخاب پدال صنعتی در درجه اول  بر اساس کیفیت و ایمنی آن تعیین می شود.


    کلام آخر

    پدال های صنعتی در اندازه ها و ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از مهمترین مدل های این نوع از پدال ها می توان به پدال نیم حفاظ، پلاستیکی و فلزی اشاره نمود. در پدال حفاظ دار، فرد باید پای خود را داخل محفظه پدال قرار دهد تا پدال صنعتی شروع به حرکت کند. مغزی درون پدال ها دارای کنتاکت بوده که با استفاده از کنتاکت به راحتی باز و بسته می شوند. در بسیاری از مدل های خاص، می توان تعداد کنتاکت ها را بر اساس نیاز خود افزایش داد.

    انصراف از نظر